V pátek jsem měl celkem důležitý den: Měl jsem jeden den dovolené, který jsem strávil od časného dopoledne až po pěkně odleželý podvečer v chotěšovském klášteře, kde jsem během dne absolvoval tři komentované prohlídky své fotografické výstavy pro zájemce. Celý den mě ani nenapadlo, že má oficiálně začínat pařížská olympiáda, měl jsem jiné zájmy a jiné starosti. Až když jsem večer přijel - velmi příjemně utrmácený - do Staňkova a pustili jsme televizi...
Defilé jednotlivých výprav na rozdílně velkých lodích mi přišlo jako výborný a originální nápad, stejně jako přesunutí hlavního programu přímo do centra města, byť bych tedy nechtěl být v kůži zpravodajců odpovědných za bezpečí účastníků i návštěvníků. Pak mi připadlo, že se děj trochu rozdrobil, skvělých nápadů ubylo, ale vůbec nemůžu vyloučit, že na mě jen trochu začala dorážet únava po dlouhém a náročném dni. Korunu v mých ospalých očích programu nasadila zdlouhavá závěrečná část štafety s olympijským ohněm, která byla, myslím, spíš návodem, jak na posledním úseku ukázat pokud možno nadpoloviční většinu francouzských (a nejen francouzských, jak by mohl potvrdit třeba Rafael Nadal) sportovních hvězd, a naprosto tak rozmělnit a zbavit tajemství tuto druhdy velmi napínavou část programu. Naopak výborný nápad s "ohněm" v koši vznášejícího se balónu dal závěru oficiálního zahájení (jakkoli to skutečný oheň vůbec není) další punc originality a mě probral z ospalé netečnosti. Prostě mým pohledem docela zajímavé, občas sympaticky ulítlé a občas svým rytmem drhnoucí slavnostní zahájení významné sportovní, společenské i politické události, jak tomu tak při podobných příležitostech bývá, když se autoři snaží pochytat co nejvíc zajíců, aniž by přesně věděli, co pak s nimi.