neděle 25. srpna 2024

Nedělní miniglosy č.743

 

I když i tento týden jsem chodil z práce domů až po osmé, vložil jsem do programu osmou komentovanou prohlídku své výstavy POVZNÁŠENÍ v chotěšovském klášteře, konečně jsem mohl s přáteli oslavit silvestra (pořád někdo nemohl, tak se nám datum společného plzeňského posezení poněkud posunulo) a ještě jsem v týdnu tajně, aby nikdo nevěděl, oslavil jedny báječné narozeniny, konečně se mi přece jen podařilo dát dohromady aspoň půlden, kdy jsem se mohl věnovat takovým úžasným činnostem, jako je třeba mytí nádobí nebo odnesení několika tašek plastů do tříděného odpadu. Ale zase to s úklidem nepřežeňme, neděle přece není určena k vytírání podlah nebo luxování (byť by to moje domácnost potřebovala jako sůl), ale hlavně k psaní a publikaci  Nedělních miniglos, našeho svérázného blogového týdeníku, který v pohodových i těžkých dobách "říká vždy ještě o něco víc než pravdu", a už déle než 15 let skoro každou neděli shrnuje, co se taky odehrálo v politice a společnosti. Srdečně vás tedy vítám už u 743. čísla týdeníku se značkou NMg.
 
Tentokrát jsem v týdnu na blogu publikoval dva články, oba ve spojitosti s fotografiemi: Prvním byla fotoreportáž vzniklá U barrandovského kostela Krista Spasitele  o velmi zajímavém moderním kostelu na okraji Prahy. Ve druhém článku Pozdrav z poolympijské Paříže jsem  zveřejnil přehled všech osmi svých fotografií, které byly letos oceněny na velké fotografické soutěži v Paříži - dvě dostaly bronzovou cenu, šest dalších pak čestná uznání. Zároveň jsem řadě svých známých poslal odkaz na speciálně připravenou virtuální prohlídku chotěšovské výstavy, který jsem už na blogu zveřejnil v textu Sváteční virtuální i živá prohlídka výstavy. Z předešlého období ještě jednou připomenu povídečku A pak že pohádky dobře končí...  a vrátit se ještě jednou můžu i k Fotostřípkům z chotěšovské vernisáže, kde mají zdejší návštěvníci možnost - v prostředí blogu velmi vzácnou - vidět na několika fotkách i mne :-). 
 
Z archivu dnes podruhé povytáhnu jedenáct let starý text O pohyblivých Madlách, abyste si uměli představit, co mi občas běhávalo hlavou při jízdách metrem, když jsem se bláhově snažil zachovat přesně podle pravidel přepravce. No a před třinácti lety jsem publikoval článek s podivným názvem O pudvici v modrém obalu, který se nakonec stal základem názvu mé knížky blogových črt a fejetonků Hledá se pudvice v modrém obalu, kterou si můžete pořád ještě stáhnout na speciální stránce mého webu.

Moje fotografická výstava v chotěšovském klášteře samozřejmě pokračuje, i když teď se na ni dostanu nejspíš až v marketingově významný den, kterým je pátek třináctého - myšleno samozřejmě pátek 13.9., kdy budu opět na místě k dispozici pro všechny zájemce od 11 hodin, abych vás po své výstavě provedl (celé to zabere asi hodinku až hodinku a čtvrt podle toho, jak moc mě necháte rozpovídat). Každopádně aktuální informace se snažím stále průběžně udržovat na webové stránce https://www.petrvapenik.cz/chotesovnews. Pohledem do kalendáře jsem se ubezpečil, že u příštích Nedělních miniglos se opět sejdeme až v září! Kruci, je možné, že prázdniny utekly tak rychle? Ale nastupující prvňáčkové se, myslím, už do školy těší, a kdyby to tak platilo - co já vím - třeba i pro novopečené čtvrťáky, bylo by to skvělé! Já se aspoň na - pro mě tentokrát opravdu mimořádně rušné - září moc těším a věřím, že se i s vámi budu mít v ten měsíc o co podělit.
 
Přeji všem milým čtenářům Nedělních miniglos - pokud to tedy aspoň trochu půjde - co nejlepší poslední srpnový týden a ať se vám v příštích dnech daří vše, na co sáhnete, i to, na co byste si sáhnout přáli.

  
 
 
Podle mediálních expertů se prakticky v každé okurkové sezóně v novinách objeví zpráva, že někdo spatřil na vlastní oči pumu, takže ani nedávná typicky letní informace z Litvínova není pro odborníky žádným překvapením.
--------------------
Vzhledem k vysokému procentu rozvodů v české společnosti se ministerstvo práce a sociálních věcí chystá zasadit o vytvoření zcela nového typu veletrhu s prozatímním pracovním názvem Země samoživitelka.
 ----------------------
Česká televize, která doposud stála na stráži dodržování oficiálních jazykových pravidel, poprvé opatrně připustila, že u ženských sportovkyň s mužskou chromozomální výbavou nebude trvat na povinném přechylování jejich příjmení. Tento krok uvítal jako přirozený i miliardář Elon Musk, který zároveň dotčené sportovkyně vyzval, aby své případné komentáře k tomuto rozhodnutí publikovali raději mimo hlavní sociální síť, která je v jeho vlastnictví, nejlépe na nějaké "Síti Y".
----------------------
Podle našeho římského dopisovatele narušilo několik vatikánských bitevních dronů italský vzdušný prostor. Italské politické špičky nicméně nabádají ke zdrženlivé reakci: "I když nebezpečnou situaci pozorně sledujeme, zatím jsme v tomto případě neaktivovali princip kolektivní obrany členských zemí NATO, definovaný v Článku V. Washingtonské smlouvy." řekl nám k tomuto konfliktu velitel italského letectva. "Je totiž možné, že si někdo ze Švýcarské gardy zase jen poslal do Itálie o polední pauze pro pizzu, jak tomu už bylo několikrát v minulosti, když měli tamější Švýcaři o něco chudší snídani."
----------------------
Evropští biologové pozorují doslova v přímém přenosu evoluční změny, ke kterým dochází u obyvatel starého kontinentu. U některých lidí se např. začínají rýsovat zřetelné náznaky plovacích blan na dolních i horních končetinách, což nejspíš vyplývá ze skutečnosti, že mnozí v tom už několik desítek let dost plavou.
-----------------------
Radnice sicilského města Agrigento zakázalo prodej turistických suvenýrů s mafiánským námětem, což vysvětlila tím, že je to neuctivé k místním obyvatelům. Z prodeje ze stánků na místních ulicích tak propříště zmizí i mezi turisty velmi populární cédéčka z nahraným stoprocentním tichem, které mělo představovat místní tradiční zákon omerty.

 
Chcete-li si připomenout to nejlepší a snad i nejvtipnější, co dosud za více než 15 let v Nedělních miniglosách vyšlo, můžete si přečíst následující jubilejní výběry:
 
Pozn.: A co vám můj blog - pokud ho ještě neznáte - může nabídnout? Kromě glos politického a společenského dění, podobných těm dnešním, najdete na blogu např. cestopisné reportáže z Japonska, z Řecka, a dalších míst, jsou tu i - věřím, že většinou humorně laděné - úvahy a fejetonypovídkybásněhrátky s češtinouhaikuvzpomínková vyprávěnípovídání o knížkáchfilmech či pražských zákoutích a také celá řada fotografií doprovázejících četné fotočlánky nebo dokonce sloužící k experimentům jako fotolaboratoř. Pokud vás na mých stránkách něco zaujme, neváhejte a dejte o mém blogu vědět i dalším lidem, které by mohly moje články potěšit. Děkuji, opatrujte se a těším se s vámi zase brzy na shledanou.

20 komentářů:

  1. Míra
    Málem jsem se uchechtal. Díky za perly stvořené v časové tísni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Míro, teď přijdou tři víkendy, kdy vůbec nevím, jestli se k miniglosám dostanu, nejspíš vyhlásím oficiální prázdniny :-).

      Vymazat
  2. Myslím, že koncept toho nového veletrhu již trochu pokročil, teď se pracuje s názvem "(aby nebyla) Ze mě samoživitelka."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ministerským úředníkům kreativita nechybí :-).

      Vymazat
  3. Ad #5) A těm, co v tom lítají, už narostlo peří.

    OdpovědětVymazat
  4. Samoživitelka je dezinformace, vždyť žije z dávek, tedy z cizího... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V nejhorším případě opatřím Nedělní miniglosy dovysvětlujícím textem :-).

      Vymazat
  5. Jestli budou jeste par tydnu tahle vedra, uvitala bych rovnou i zabry!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bojím se, že takový protiúkol evoluce nezvládne :-).

      Vymazat
  6. Lezarts
    Vždyť už máme i na tu přeměnu v obojživelníky hymnu, “ Plavu si tu a nevím jak, když nemám ….”

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dobré. Letos to u mě zatím na obojživelníka nevypadá. Ale zazpívat si můžu :-).

      Vymazat
  7. Ad #5) Těm, co v tom plavou, prý rostou i šupiny. Miliardářům dokonce šupiny zlaté.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pár šupináčů se najde, leč podle statistického úřadu tvoří většinu naháči.

      Vymazat
    2. I naháč může mít na očích šupiny.

      Vymazat
  8. Suvenýry se budou prodávat dál, neboť platí stále Omerta a kde není žalobce není soudce...a kdo slepičí, brzy Cícha ke kytkam.zesodu...

    OdpovědětVymazat
  9. Teda, ty pumy mě každoročně úplně míjejí! O co všechno já nepřicházím :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Každoroční uprchlá puma v českém lese je obdobou české učitelky sežrané žralokem u chorvatského pobřeží :-).

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.