pátek 19. ledna 2018

Komentáře a komentátoři na mém blogu v roce 2017

Jak jsem slíbil, moje letošní blogové bilancování roku 2017 je trojdílné (neplést, prosím, s trojdílnými plavkami). V první části jsme se mohli podívat na můj loňský rok mimo blog v článku Co mi také přinesl rok 2017?, druhá část obsahovala podrobné informace o tom Co zajímavého se v roce 2017 odehrálo na mém blogu no a na dnešek nám do třetího dílu zbyly informace týkající se komentování, tedy zaměříme se na loňské komentáře a komentátory. Ano, dnes je to prostě z větší části právě o vás! :-)

Tradiční metodologická poznámka: Do statistik jsem započítal komentáře všech článků z roku 2017. Pokud jste tedy loni komentovali nějaký starší článek, takový komentář se v této statistice u vašeho jména neobjevil. Podíval jsem se i na takové komentáře, abych měl celkový obrázek (je jich v tom porovnání jen málo), ale v individuálních statistikách je vždy započítávám k jednotlivým článkům, nikoli k roku, kdy byly pořízeny.

V loňském roce se u mých článků objevilo celkem 4756 komentářů, což skoro o 48% více než v předchozím roce. Z uvedeného počtu bylo 3141 komentářů od vás - návštěvníků a 1615 z nich tvořily moje odpovědi. Dalších 95 komentářů bylo v roce 2017 doplněno ke starším článkům, část z nich dokonce i k těm nejstarším z roku 2009. Do statistiky pochopitelně nezapočítávám několik čistě reklamních komentářů, které jsem v průběhu roku smazal. I v loňském roce jsem tedy pokračoval v dříve nastoupeném trendu likvidace komentářů, které nesou komerční reklamu. Mažu jenom ty komentáře, ve kterých není žádné sdělení k článku, pokud komentář nese komerční reklamu a zároveň i nějaký text k publikovanému článku, tento text beze změny přepíšu, ale reklamní odkaz vymažu.
 
V roce 2017 získalo 14 blogových článků víc než 50 komentářů. Ani jeden z publikovaných článků se nedostal před stovku, ale bylo to velmi těsné, protože článek O moci a bezmoci předvolebních průzkumů se nakonec zastavil na 99 komentářích. 93 komentářů má fotočlánek Listopadová paměť a 82 komentářů se objevilo u článku O IQ testech na sexuologii. No a ne, že bych vás snad chtěl nějak hecovat, ale např. pěkných 56 komentářů měl shodou okolností loňský předchůdce tohoto článku Komentátoři roku 2016 :-). Dva nejméně komentované články měly jen 11 komentářů a v obou případech šlo o Nedělní miniglosy.

Celkem se na komentářích roku 2017 podílelo 135 komentátorů, 56 z nich loni komentovalo poprvé. Loni jsem v bilančním článku vyzdvihoval komentátorskou věrnost TlusŤjocha, který v roce 2016 vynechal pouhé čtyři články (141 ze 145) a v roce 2015 vynechal dokonce než dva (komentoval jich 145 ze 147). Favoritem byl i letos, ale netušil jsem, že budu tentokrát moct ohlásit jedinečný výsledek, kterému se mezi sportovními střelci říká "absolutní nástřel". Celkem jsem totiž v roce 2017 publikoval 151 článků a úplně u všech se objevil minimálně jeden TlusŤjochův komentář (celkem jich bylo 327). Jak už někteří z vás vědí z loňska, právě počet komentovaných článků je hlavní "disciplínou" kterou sleduji. Tak se pojďme podívat, jak vypadá tabulka "TOP 10 komentátorů" loňského roku.

1. TlusŤjoch.151 komentovaných článků/ 327 komentářů
2..Miloš.146/175
3. Jan Turoň .124/149
4. Ruža z Moravy 112/185
5. Doktorka se srdcem 110/216
6. Vendy W. 103/170
7. Kitty 95/126
8. Marie Veronika 94/100
9. Chudobka 93/97
10. Jarka 88/92

TlusŤjoch je tedy již poosmé za sebou "zlatý" a dominuje v této disciplíně nepřetržitě od roku 2010. Miloš se v posledních letech pevně usadil na stříbrné pozici, kterou obsadil počtvrté za sebou. Bronz bere po loňském šestém místě Honza Turoň. Možná jste si ale všimli, že podíváme-li se pouze na celkové počty komentářů, stříbrnou medaili by získala Doktorka se srdcem a bronz Ruža z Moravy. Úplně novou tváří v TOP desítce (a tedy cosi jako "skokan roku" :-) je pak Marie Veronika, která se kdysi přišla podívat na článek na titulce a k mé velké radosti se od té doby vrací.

Jen pro zajímavost se pojďme podívat, jak se po započítání loňského roku proměnila celková historická tabulka TOP10 zdejších komentátorů:

1. TlusŤjoch.1227 komentovaných článků/ 1796 komentářů
2..Miloš.757/959
3. Vendy W. 558/769
4. Ruža z Moravy 548/803
5. Van Vendy 530/675
6. Kitty 464/596
7. Jarka 457/484
8. Chudobka 396/405
9. Pižlík 379/397
10. Janah 345/448 a Janinka 345/385

Stejně jako v loňském roce jsem si udělal i žebříček nejpohotovějších komentátorů. Tentokrát zvítězila Ruža z Moravy, jejíž komentáře se objevily jako první u článku celkem 29x, Doktorce se srdcem se to podařilo 23x (a obhájila tak loňské stříbro) a bronz získali se stejným výsledkem (21x) TlusŤjoch a loňská vítězka Kitty.

Celkem se na komentářích roku 2017 podílelo 135 různých komentátorů, většinou sami blogeři, ale není to nijak nezpochybnitelným pravidlem, objevují se logicky i návštěvníci mimo blogový svět, i když ti komentují jen zřídkakdy. Jeden stručný komentář ostatně přičinil k mé veliké radosti i můj dlouholetý nejvěrnější a nejoblíbenější návštěvník, který má nezanedbatelnou zásluhu na tom, že jsem měl kdysi dost chuti blog rozjet a pokračovat v něm první půlrok i přes mizivou návštěvnost. Především díky tomuto návštěvníkovi moje stránky i po téměř devíti letech stále fungují, protože se mi od něj po celou tu dobu dostává pořád dostatek různorodé inspirace.

Na závěr tedy děkuji všem dlouholetým, pravidelným, občasným i zcela náhodným návštěvníkům, ať už nějaký komentář připojili či nikoli, a bude mi velkým potěšením, pokud se budeme na mých stránkách potkávat i v roce 2018.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.