čtvrtek 3. října 2024

Sumář chotěšovské výstavy

V neděli 29. září skončila moje jubilejní desátá samostatná fotografická výstava v chotěšovském klášteře na Plzeňsku. Řekl jsem si, že možná stojí za to udělat si malý bodový sumář této akce, takže sečteme vše sčitatelné, abychom mohli podtrhnout výsledek. Co je tedy taky možné o chotěšovské výstavě říct:

V sále viselo 30 vystavených fotografií a navrch malé povídání o mně.

Poprvé jsem měl na výstavě všechny obrazy prvotřídně adjustované, takže jsem nemusel řešit různé boulení, krabacení, odlesky či jiné nedokonalosti.

Pro návštěvníky byla výstava otevřena 64 dní.

Proběhlo 12 komentovaných prohlídek.

Výstavu zahájila báječná vernisáž s hudebním vystoupením a více než stovkou hostů.

V srpnu proběhl večer pro klášter (něco jako den otevřených dveří), během něhož na výstavu přišlo několik stovek návštěvníků.

Zorganizoval jsem soutěž o fotografii podle svého vlastního výběru, které se zúčastnilo 154 návštěvníků. Z těch jsem bezprostředně po skončení výstavy vylosoval jednoho vítěze, který si vybral fotografii Okna.

V návštěvní knize umístěné ve výstavním sále jsem našel 48 zápisů, dalších 10 zápisů přibylo do virtuální návštěvní knihy.

Celkem jsem ve výstavním sále umístil 32 dynamických informačních QR kódů, které využilo 173 návštěvníků.

Na podporu výstavy jsem umístil 28 obrazových připomínek a pozvání na facebooku.

Na blogu jsem zveřejnil 5 speciálních článků na téma výstavy.

Nechal jsem vytisknout 250 papírových pozvánek na výstavu a zbylo mi jich jen pár na památku.

Celkem jsem absolvoval 14 cest do Chotěšova (11x z Dobřichovic, 3x ze Staňkova).

Dohromady jsem odeslal cca 750 zvacích a informačních e-mailů, z velké části individuálních.

Naživo jsem se potkal s 8 známými z blogu (se dvěma z nich poprvé). 

Celkové náklady na výstavu se vyšplhaly na 67 170,- Kč. Plánované výnosy by do konce roku měly uhradit cca 85 % z uvedených nákladů, tak uvidíme.

Vůbec poprvé jsem nechal udělat tzv. virtuální prohlídku, takže si kompletní expozici můžete projít na internetu, i když už výstava skončila a přímo v prostředí, kde byla instalovaná: VSTUP do virtuální prohlídky.

 

Takhle vypadal klášter poslední výstavní ráno z místa, které jsem si nedaleko od náměstí obce pod klášterem (jako dítě jsem sem moc rád jezdil na zdejší pouť) vybral jako výhled na klášter během "inspekční cesty" ještě před zahájením výstavy. Fotka je sice infračervená, ale myslím, že v černobílém podání vypadá celkem uměřeně :-).


Sice je poměrně krátce po skončení, takže je otázkou, jestli můžu být v hodnocení objektivní, ale chotěšovskou výstavu zatím hodnotím nejvýš ze všech svých deseti výstav. Jasně, nevyšlo všechno přesně podle mých představ, ale to nevyjde nikdy (např. s tím, že je celý areál o sobotách a v neděli dopoledne zavřený, s tím jsem se nevyrovnal ani při nejlepší snaze). Ale když vezmu dohromady obsah expozice, krásné prostředí, lidi kolem kláštera, se kterými jsem spolupracoval a kterým všem děkuji za neobyčejnou vstřícnost, všechny doplňkové akce, které byly s výstavou propojeny, i nadšené a v letních vedrech nezřídka i obětavé návštěvníky (mé vřelé poděkování letí i k nim), a vše zarámuji místem, ke kterému mám od dětství osobní vztah a které jsem chtěl aspoň trochu zviditelnit v očích vnějšího světa, vyjde mi výstava, se kterou jsem byl jako autor opravdu spokojený a můžu jen tiše doufat (a velmi dobré ohlasy mi to spíše potvrzují), že snad byla zajímavá i pro návštěvníky.  

P.S.: Tři z fotek, které jsem vystavoval v Chotěšově, jsou spolu s dalšími čtyřmi obrázky součástí velké skupinové výstavy, která je k vidění až do 12. října každý den od 12 do 18 hodin v ambitu kláštera u Panny Marie Sněžné v samotném centru Prahy jen kousíček od Václaváku (plné vstupné činí 100 korun nebo 4 eura). Celkově je na výstavě více než stovka fotek od 27 autorů - mimochodem, pět z nich se zúčastnilo chotěšovské vernisáže :-) - a vystavená díla jsou tak rozmanitá, že si snad každý z návštěvníků mezi nimi musí najít něco, co ho potěší. Tak se přijďte podívat, už zbývá taky jenom pár dní!! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.