středa 26. července 2023

Brána torii

Zdejší blogoví štamgasti si možná pamatují, že o oranžových branách torii jsem v době svých dvou cest po Japonsku několikrát psal, např. v reportáži Tunelem z oranžových bran o neuvěřitelném komplexu chrámu Fushimi Inari poblíž Kjóta nebo v článku Atomový dóm a mijadžimské ústřice, ve kterém jsem mimo jiné představil legendární plovoucí bránu torii na ostrově Miyajima (omlouvám se, že podle nálady střídám českou a anglickou transkripci, snad mi to místní japanologové odpustí).

Tak jsem si - když jsem tentokrát o víkendu ne úplně plánovaně zavítal do Staňkova na jeho kouzelnou zahradu - řekl, že vyzkouším udělat svou novou experimentální techikou "malování zapadajícím sluncem" obrázek evokující takovou oranžovou bránu torii, čistě jen proto, že mě zajímalo, co z takového nápadu může vzejít. A vida, vzešel z toho nejen obrázek, ale - skoro po půl roce - zase jednou i malé haiku. Když už tu máme takový návodný japonský motiv :-).

 


Brána torii
 
 
Duchem stvořená
 
pro ptačí odpočinek
 
v ozvěně světla.
 
 
 


14 komentářů:

  1. Vidím v tom záhon a občas i ústřice.

    OdpovědětVymazat
  2. Lezarts
    Téměř i s postavou🤓 s odlesky slunce na vlnách.
    Poezie pěkně na míru!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Postavě" se nešlo úplně vyhnout. Napřed jsem byl rozhodnutý, že ji nějak vyzmizíkuji, ale pak jsem si řekl, že bez těch, co procházejí, by brány pozbyly svého smyslu :-).

      Vymazat
  3. Tahle je z těch všech dosud nafocených taková vymykající se. Ale je stejně hezká a zajímavá jako ty ostatní. Ale pro mě má něco prostě navíc, i když nedokážu říct co.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proto máme obrázky, aby nahradily slova, kterých se nám nedostává :-).

      Vymazat
  4. Mne to pripomina vyprskly temperky na hodine vytvarky:)

    OdpovědětVymazat
  5. Odpovědi
    1. Slovo fortna se mi moc líbí. A ještě víc "fortnýř", což se s "bráničem" nedá vůbec srovnat :-).

      Vymazat
  6. Hodně abstraktní brána, jsem velmi rád, že od tebe mám realistickou fotografii plovoucí brány u Hirošimy, ta se mně upřímně řečeno líbí víc.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem si tuhle skutečnost při psaní článku a vkládání odkazů vybavil :-).

      Vymazat
  7. Fyzická brána se sice může hodit pro odpočinek těla, ale duše jistě daleko víc ocení nějakou takovou světelnou :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brankáři (nebo bránkáři) mají možná s tím odpočinkem těla jinou zkušenost :-).

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.