pondělí 11. května 2015

Čekání na ledňáčka?

V pátek o státním svátku jsem se rozhodl zajít zase po půl roce na své oblíbené fotografické místo u řeky poblíž Všenor. Jednak jsem chtěl vidět, jak vypadá v příjemném jarním dnu, doposud jsem měl pouze podzimní záběry, jednak se mi líbila obloha posetá bílými bochánky oblaků. Fotil jsem v normální barvě i v infračervené oblasti spektra a musím říct, že infračervené obrázky vyšly lépe - v černobílé verzi i se "zbytkovou" barvou. Obě varianty vám tu dnes ukážu, liší se nejen barevností, ale samozřejmě i postavením oblaků na obloze. Naštěstí nefoukal příliš silný vítr, takže více než dvouminutová expozice rozmazala oblaka jen natolik, aby byl zřejmý jejich pohyb, a neznehodnotila, myslím, celý záběr.
 
 



Po břehu Berounky, který jsem na fotce zabíral, vede cyklostezka, na které je o svátcích a víkendech velmi silný provoz. Protože jsem pro standardní barevnou fotku potřeboval asi dvacetivteřinovou expozici, čekal jsem asi hodinu, než byl zabíraný kus cyklostezky konečně bez chodců, bez kol i bez bruslařů (dvouminutová expozice je téměř vyzmizíkuje, ale 20 vteřin ještě není tak moc, takže po nich zůstanou "duchové").

Čekal jsem, čekal, v záběru pořád někdo jezdil a já začínal být nervozní, protože rozložení mraků se měnilo k horšímu. Shodou okolností byly takové podmínky, že jsem na svém místě zřetelně slyšel, co si povídají lidé na druhém břehu, což bylo docela zajíavé, protože někteří reagovali na to, že mne spatřili až dole u hladiny fotit. Nejlepší byla asi jedna projíždějící cyklistka, která své malé zvídavé dcerušce říkala: "Ne, Maruško, to není rybář. To je pan fotograf a čeká na ledňáčka!"



Milá Maruško, je to trochu jinak. Fotograf tentokrát nečekal na ledňáčka, ale na chviličku, kdy bude cyklostezka prázdná a i vaše úžasná cyklistická rodinka vyjede ze záběru. Ledňáčka jsem bohužel tentokrát vůbec nespatřil, i když vím, že se v příbřežních křovinách čas od času objevuje.

A i kdybych ho viděl, obávám se, že jemu by dlouhá expozice při snímání - na rozdíl od Berounky - moc neprospěla :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.