pátek 30. prosince 2022

Zápisky z čerstvě popsaného sešitu - 4. část

Od srpna do začátku prosince jsem zdejší návštěvníky nechal celkem třikrát nakouknout do stránek svého nedávno popsaného ášestkového zápisníku, (zde přikládám odkaz na první část, zde na druhou část a zde na třetí část), který mám téměř za všech okolností při sobě (teď už zase nový), abych si mohl poznamenat zajímavé myšlenky z knížek, které čtu, záznamy snů, citáty, okamžité nápady, které nechci zapomenout, třeba verš básničky nebo příhodný název pro fotku. Dnes máme před sebou čtvrtý a předposlední díl. Opět jsem vybral namátkou a bez pevnější struktury pár zápisků - tentokrát z části od října 2020 do května 2021. A jako obyčejně jsem sám zvědav, které kousky poslouží s odstupem k pobavení a které spíš k zamyšlení. 

Lidé mají mít svobodu žít a odpovědnost neubližovat.

Nevidíme věci takové, jaké jsou,
vidíme je takové, jací jsme.         (Anaïs Nin)    
 
Hodnota celibátu impotenta je nulová.         (Miroslav Plzák)
 
Masu nepřesvědčí fakta ale konzistentnost iluze.         (dokument o nacistických filmech)
 
Ester dokáže překvapit i v závodech, kdy se to od ní nečeká.          (komentář ČT Sport)
 
Tady v Řecku je sice zdánlivě bezplatné zdravotnictví, ale než člověk dojde na řadu, začne jeho hrob obrůstat břečťanem.         (facebook Pavly Smetanové - Ostrovanky)
 
Máma měla na sobě sukni jen jednou. Na mým závěrečným vystoupení v tanečních. Výsledek připomínal Martinu Sáblíkovou v krajkové noční košili, do které se Martina převlékla jen na základě prohrané sázky.        (blog Psice)
 
Tvůrci stačí jediný nadšenec, aby ospravedlnil jeho dílo.     (Man Ray)
 
Kdo chce psa bít, data si vždycky najde.     (diskuse o covidu v divadle Kámen)
 
Když chceme něco změnit a nabídneme ostatním fakta bez emocí, nesmíme se divit, když prohrajeme s těmi, kteří nabídli emoce bez faktů.        (Miloš Čermák)
 
Když přítel udělá chybu, chyba zůstává chybou a přítel přítelem.         (Šimon Peres)
 
I v krizi je dobré být optimistou, tedy pokud je krize krátká anebo aspoň tušíme, kdy skončí. Jakmile ale přijde čas, kdy už mělo být po všem, a není, stává se optimismus obtíží.         (Miloš Čermák)
 
Lež oběhne svět, než si pravda stihne nazout boty.         (T. Pratchett)
 
Kreslený vtip:
manželka: Co si dáš k večeři? Nasolené hovězí, lahodného lososa nebo chutné kuře?
manžel: Dal bych si lahodného lososa.
manželka: Mluvila jsem s kočkou.
 
Letadlo letí, vzadu noc, vpředu den, a váhu slunce na křídlech.         (M.Holub - Anděl na kolečkách)
 
Poznáš, že začínáš stárnout, když svíčky stojí víc než dort.           (Bob Hope)
 
Člověk nemůže být moudrý a zamilovaný současně.             (Bob Dylan)
 
Pokud jde o pexeso, kariéru aktivního hráče jsem naštěstí stihl ukončit včas, na intelektuálním vrcholu, tedy někdy v osmi letech.         (můj komentář na blogu Psice)
 
Potrénuju, abych byl o to víc stoprocentnější.             (tenista Tomáš Macháč na olympiádě)
 
Ti, co jsou zvyklí dávat, musí nastavit hranice, protože ti, co jsou zvyklí brát, obvykle žádné nemají.
 
Česko opět na hvozdu evropské pandemie!         (titulek Novinky.cz)
 
Nejtěžší břemena jsou ta, která nikdo nevidí.            (M. Horníček)
 
Chytil jsem štěstí 
za pačesy
Měl jsem ho
chytit za ruku
zrovinka mělo
paruku.                    (TlusŤjochův blog)

Zvláštní je, že kdykoli si vymýšlím, lidé mi věří, a z vymýšlení mě podezřívají, jedině když mluvím čistou pravdu.

Bez námahy není kumštu. To platí pro ty, kdo ho dělají, i pro ty, kdo ho vnímají.         (M.Horníček)

Kdyby promluvil marinovaný candát, měl by právě takový hlas.         (J. Ginzburgová - Strmá cesta)
 
Ve filmu Načeradec - Král kibiců, říká Hugo Haas, že měl "ajbišový cerple". Tak jsem si to našel na Googlu a zjistil jsem, že CERPLE znamená "Centre Régionaux de Prévention et de lutte contre les Épidemies." 

Rozdíl mezi humorem a legrací je stejný jako mezi poezií a veršováním.         (M.Horníček)
 
Nevěřím na zázraky, ale spoléhám na ně.            (Alfréd Strejček)
 
Bylo to stejně hrozné a nevratné procitnutí, jako když si ze sprchového koutu sáhnete pro ručník a místo měkkého froté vaše ruka nahmatá afro Dominika Feriho.                (blog Psice)

Dobře se žije na gubernii. Jen kdyby nádraží nebylo tak daleko!         (A.P.Čechov - Tři sestry)


19 komentářů:

  1. Zajimave....Mimochodem, pripomnelo mi to ten jiny kresleny vtip:Jestli tu polevku nechces, pridam do ni maso a dam ji psovi..Jinak s tim pexesem je zvlastni, ze narozdil od sachu, damy, stolniho fotbalu apod..deti dospeleho spolehlive a bez fixlovani porazeji..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anebo - jak to kdysi řekl můj dědeček, který je už skoro 38 let v Pánu: Když to nespapá pejsek, sežeru to já!

      Vymazat
  2. Jé, děkuji za angažmá v Sešitku:) Pravidla pexesa potvrzuji (jako malá jsem si myslela, že mě dospělí nechávají vyhrát ze soucitu, protože kdo by tuto jednoduchou hru opravdu takhle zpackal, že jo?!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé tvé formulace v článcích jsou takové, že je radost si je zapisovat :-). Pexeso zjevně dětem svou formou vyhovuje, některé jsou v tom doslova neporazitelné.

      Vymazat
    2. pexeso - Taky jsem si říkala, když mi to kdysi (okolo těch 8) tak šlo, jak budu pak ty své ratolesti drtit a možná nechávat občas vyhrát - a fakt se karta obrátila, byla jsem ráda, když mě někdy pustily k tahu :-)
      V tomhle jsou děti fakt nepřekonatelné :-)

      Vymazat
    3. Hluboce se skláním, protože ty tvoje komentáře jsou naprosto luxusní!

      Vymazat
  3. V TlusŤjochových veršovaných glosách v obrázcích jsou opravdové perly.
    Tady mě pobavila úvaha tenisty: "Potrénuju, abych byl o to víc stoprocentnější". Vůbec mezi sportovci je mnoho "intelektuálů". Pěkným příkladem je rozhovor s hokejistou https://www.youtube.com/watch?v=bGe3aQ8nfSk.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. TlusŤjoch už se kvalifikoval do několika sešitků :-). Já jsem vůči sportovcům tolerantní. Démosthénes měl zase mizerný backhend.

      Vymazat
  4. Vskutku! V gubernii se žije báječně, přebáječně.

    OdpovědětVymazat
  5. Pratchett je na seznamu! Moje srdce jásá :-) A dokonce jeden z mých oblíbených citátů z jedné (dle mého soudu) z jeho nejlepších knih. Jmenuje se přiléhavě Pravda a je o vzniku novin. A podobných perel je doslova plná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pořídím si nějaký tlustší sešitek a pak si knížku přečtu :-).

      Vymazat
  6. Musím říct, že to jsou často fakt skvosty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však mě těší se k nim vracet a dělit se o ně :-).

      Vymazat
  7. Ten hornickuv citat mi pripomnel vojska z Tolsteho povidky ze skolni cetby...Kdyz vypravel, ze na Kavkaze ziji srostli Mumri, jednooci lidr apod...ve vesnici mu verili..Ze je na Kavkaze hora, kde je i v lete snih, se mu vysmski...na kopcich kolem vsi snih roztaje prvni a dele zuszsvs jen v uzlabinach

    OdpovědětVymazat
  8. Pan Horníček měl velkou pravdu, protože sám si takový smutek skrývaný před světem zažíval při natáčení Dvou písařů kdy při něm tragicky zahynul jeho syn vlastně skoro v jeho přítomnosti .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A dokazal i pote hrat tak ze to nebylo poznat...Klobouk dolu...I Burian a Kopecky dokazali hrat v tezke depresi komedialni role, coz je nesmirne obtizne....Herci s velkym H

      Vymazat
  9. Skvělé! Zrovna nedávno jsem se podobně bavila při sledování MS ve fotbale a při komentářích Jaromíra Bosáka. Nechápu, jak to ten pán dělá, ale sype je z rukávu jak kouzelník esa a ještě to má hlavu i patu :).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.