středa 1. května 2019

Kytice pro milovanou dámu

Kdy jindy už by se na blogu měla objevit krásná květina, když ne o prvním máji, na začátku měsíce, který má v češtině květy přímo v názvu? A protože stejnému měsíci se trefnou přezdívkou říká i "měsíc lásky", nebude to jen samoúčelná květina v podobě "květu pro květen", ale květinový obrazový dárek, jehož přesný účel jsem si dovolil promítnout do názvu článku: Kytice pro milovanou dámu.

Obrázek sice není úplně májový, pořídil jsem ho o Velikonočním pondělí, kdy jsem se byl podívat za svou rodinou ve Staňkově na Domažlicku. Věrní návštěvníci blogu nebo mých fotografických výstav dobře vědí, že už řadu let při těchto zřídkavých návštěvách fotím v tamější zahradě - jsou-li dobré světelné podmínky - obrazy do svého dlouhodobého cyklu Kouzelná zahrada. Jen na tom jediném místě fotím svou oblíbenou technikou zoomování během expozice a skládám povedenější obrázky do velké série různých podob zahrady, na které jsem vyrůstal a která pro mě vždycky měla příchuť tajemství a kouzel, i když je to vlastně ve skutečnosti docela obyčejná zahrada s docela obyčejnými kytkami a stromy.
 
Tentokrát mě upoutalo několik červených tulipánů na pozadí zapadajícím sluncem nasvíceného keře, který se už mimochodem na několika obrázcích ze zmíněného cyklu objevil jako sólista; tentokrát dělá tulipánům obětavě v pravém i v přeneseném smyslu toho slova křoví :-). Běžné zoomování během expozice jsem doprovodil ještě několika dalšími nenápadnými a těžko přesně popsatelnými pohyby, abych docílil větší barevné dynamiky; však kytice je přece pro milovanou dámu, tak musí mít pořádný "šmrnc" a energii. A jak si tak výslednou podobu obrazové kytice prohlížím, říkám si, že v běžném životě by na takovém úkolu nejspíš ztroskotala celá řada zkušených floristek :-). Pro milovníky postprodukční magie ale pro jistotu dodávám, že nic není dotvořené v počítači, tam jsem výslednou fotku jen lehce ořízl, aby střed toho barevného mikrosvěta nebyl přesně uprostřed fotky, což jinak jaksi plyne z povahy použité techniky.



Přeji tedy všem krásný první máj a ať jsou všechny milované a zároveň inspirující dámy zahrnuty při tak skvělé příležitosti nejkrásnějšími a nejvoňavějšími květy, nejlépe samozřejmě těmi skutečnými, ale v případě nouze aspoň těmi na pěkně malovaném obrázku nebo fotce. A ať mají letos všechny májové kytice, rozkvetlé stromy a vůbec celý příslovečný měsíc lásky - barev, vůní a "šmrncu" na rozdávání.

2 komentáře:

  1. Můj manžel nemyslel na všechno když zařizoval narozeninovou oslavu mé maminky a tak ho naštěstí zachránil rozvoz květin, který měl všechno do pár desítek minut na místě. Takto ve spěchu oslavy nemám ráda, ale on na sobě nic nedal znát. Je to můj miláček.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No dobře, no... Taková fakt nenucená reklama :-).

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.