čtvrtek 19. března 2015

Imprese od Berounky

Ještě v sobotu jsem si udělal výlet v mrazu, mlze a za občasného sněžení a ani jsem se při takové vycházce nezatěžoval fotoaparátem. Hned za dva dny přitáhlo jaro za bojového pokřiku zpěvných ptáků a obklíčilo poslední zimní oblasti s jasným cílem je co nejdříve vyhladovět. Co myslíte, nestálo by to za na jeho počest a přivítání připojit malé haiku a jeden čerstvý jarní obrázek od některého ze starých impresionistů? :-)



Na jarní řece

tvůj obraz zrcadlí se

větrem učesán.



Imprese od Berounky - foceno u Mokropes. Mimochodem, už asi začínám chápat ty Mokropsy. "Mokropsů" jsem totiž viděl hned několik: Hned pod mým fotografickým stanovištěm se vždycky odpoutali od svých pánů a nečekaně (aspoň pro mne, protože jsem právě nastavoval aparátky k focení) hupsli do řeky, chvíli ve vodě dováděli a já si mohl zase nějakou dobu počkat, až se hladina uklidní a vládu nad ní převezme opět vítr. Mimochodem, myslíte, že mají někde v Africe Mokroslony?


Každopádně letos jaro velmi vítám, ať už má impresionistické, barokní nebo klidně i postmoderní projevy, a moc se těším na všechny zázraky, které přinese. Za normálních okolností bych řekl, že vám přeju, ať se vám na jaře splní každé přání, ale - jak můžete zjistit během následující "cesty do pravěku" - s takovým přáním to může být někdy i složitější :-).


Cesta do pravěku: Teď se trochu vzdálíme právě začínajícímu jaru, protože v dnešní cestě do blogového pravěku se dostaneme hluboko do období "před naším blogovým letopočtem". Povídka Den splněných přání byla sice na blogu publikována teprve před třemi lety, ale je mnohem starší, z období dávno před blogem, dokonce - považte - z minulého století! Kdysi jsem za ni dostal cenu na dnes již neexistující soutěži Literární Františkovy Lázně v krásném františkolázeňském divadle, když se předtím kvůli mně stihla trochu rozhádat porota, protože se porotci nebyli schopni dohodnout, jde-li o detektivku nebo o sci-fi, a já jim marně vysvětloval, že podle mne ani o jedno a že na tom navíc vůbec nezáleží.

Pozn.: Tento týden končí soutěž fotografií z Japonska, ve které se jedna moje fotka (s názvem Predátor) dostala do finále. Chcete-li si prohlédnout finalisty a případně dát najevo, které z fotek se vám líbí (rozhoduje velmi jednoduchý princip celkového nasbíraného počtu "lajků"), fotky jsou k dispozici na této facebookové adrese. Hlasovat je možné už pouze do neděle 22. března.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.