sobota 8. dubna 2023

Velikonoční fotka na poslední chvíli

Protože jsem neměl předem připravený žádný rozumný velikonoční příspěvek, napsal jsem aspoň pro blog během včerejší víc než pětihodinové (!) cesty vlakem z Dobřichovic do Staňkova nové "rozšířené haiku" (tanku). Což o to, bude se ještě určitě hodit později. Ale vpodvečer mi můj švagr Karel nabídl, že bychom mohli vzít foťáky a zajet si na jedno zajímavé místo v Českém lese nedaleko od Horšovského Týna. A tak jsem se byl poprvé podívat u kostela svatého Vavřince v Tasnovicích. Zatímco ve Staňkově bylo zataženo, jen o pár kilometrů dál bylo nebe výrazně přívětivější, a tak jsme si mohli dokonce nečekaně zafotit v zapadajícím sluníčku. Sérii fotek pro blog teprve připravím, zatím na to nebylo moc času. Ale když máme ty Velikonoce, připojím aspoň malé přání krásných svátků pro všechny zdejší pravidelné i občasné návštěvníky - nad plán dokonce i s tematickým obrazovým doprovodem.

Vedle kostela svatého Vavřince je malý hřbitůvek, tak jsem zkusil udělat i pár záběrů v přímém protisvětle; šlo to celkem dobře, slunce už zapadalo a nemělo sílu všechno kolem sebe přesvítit. No a vyšla z toho mimo jiné i tahle fotka, kterou je snad možné brát aspoň trochu jako velikonoční. 


Tak si tedy pěkně užijte zatím nepříliš jarní Velikonoce a svou včerejší "tanku", stejně jako další obrázky kostela a hřbitůvku v Tasnovicích nabídnu zde na blogu třeba příště :-).


30 komentářů:

  1. Toz krasne velikonoce!

    OdpovědětVymazat
  2. Překrásný obrázek!
    Krásné svátky jara přeji :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem za tu fotku rád, protože další dva dny byly úplně bez slunce.

      Vymazat
  3. Jistěže k Velikonocům tento motiv bezesporu patří. Navíc jsi šikovně probodl Ježíšovi slabinu slunečním paprskem, jako podle záznamu v Bibli voják na Golgotě.

    Užij tedy svátečního volna a po víkendu se těším, že to tu bude jedna báseň. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu, neuvěřitelný moment.

      Vymazat
    2. Tak to jsem moc rád, že sis takové drobnosti všimla, mám z ní radost, stejně jako z toho jemného náznaku pavučiny, který jsem se snažil v definitivní verzi snímku maličko zvýraznit, aby se vyhoupla nad hranici vnímání :-).

      Vymazat
  4. Petře, to se ti moc povidlo. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  5. Fotografie je velikonoční, ani nepotřebuje slov. Hezké svátky i tobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slova nepotřebuje. Bude potřebovat nějaký název. Nejlépe ovšem velikonoční :-).

      Vymazat
    2. Mohlo by se to jmenovat Jde to i bez vajec Jiřina z N.
      a promiň, Petře, že jsem napsala povidlo, my to tak doma zaměňujeme běžně...

      Vymazat
    3. Pochopil jsem, že to máš jako ustálené rčení :-).

      Vymazat
  6. Lezarts

    Velice povedená fotografie k Velikonocům!
    Za odměnu to budou určitě veselé Velikonoce pro vás!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veselé - to bych si netroufal říct, ale klidné a inspirující, to mohu potvrdit :-).

      Vymazat
  7. Krasne Velikonoce, at slunce zasviti aspon zitra i na bezne smrtelniky:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, mám v plánu zítra popadnout stativ a vyrazit opět po nějaké době na focení Prahy "pomalým okem" :-).

      Vymazat
  8. Ještě velikonočně zdravím a díky za fotku. Musel jsi za ní asi brzy zrána nebo navečer. Užij si zbytek svátků a přeji dnes aspoň trošku veselení při mrskutu ;-)))

    OdpovědětVymazat
  9. Velmi oceňuju každou velikonoční fotku, na které není pomlázka, kuřátko, zajíc nebo vejce. Mise splněna! Krása :-) A na tanku už se těším :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samozřejmě jsem se snažil nějaké kuřátko nebo zajíčka do obrazu dostat, ale na tom hřbitůvku bylo úplně mrtvo...

      Vymazat
    2. Tak tomu říkám přesný komentář! Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Už jsem psala na fb, že ten průsvit je skvělej! Takže jo, fotka parádní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Staňkov byl celou dobu kompletně "pod dekou", takže tentokrát není žádná nová Kouzelná zahrada. Ale tahle vyjížďka za sluncem byla dobrá.

      Vymazat
  11. Petře, fotka je parádní. 👍👍
    Hezký zbytek Velikonoc.

    OdpovědětVymazat
  12. Chudák Kristus, nejenže trpí na kříží, ještě ho spaluje žár Slunce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdo chce vést zástupy, musí něco vydržet :-).

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.