sobota 4. května 2013

O pozdravu z Kouzelné zahrady

V minulém článku jsem vám slíbil jednu stěží uvěřitelnou čerstvou historku. Ano, přiznávám, občas trochu popouštím uzdu fantazii; v některých žánrech to ani jinak nejde a myslím, že by např. milovníci Nedělních miniglos byli docela rozmrzelí, kdybych ke strohé zpravodajské skutečnosti nepřidal vždy i trochu drobného pábení. Ale tentokrát je skutečnost do té míry překvapivá, že ji nemusím nijak přikrašlovat, stačí ji jen prostě odvyprávět a popsat ve stručných bodech - fantazie se v ní skrývá dost.

Vytrvalejší čtenáři mého blogu již dávno znají název Kouzelná zahrada: Pod tímto názvem totiž kdysi dávno vyšel zdejší úplně první fotočlánek a posléze jsem se k úspěšnému názvu ještě několikrát v různých obměnách vrátil. Během tří let vznikla postupně kolekce asi třiceti fotografií ze zahrady mých rodičů ve Staňkově na Domažlicku, z nichž třináct by mělo být k vidění ve velkém formátu i na výstavě na zámku v Dobřichovicích Obrazy "ze zásvětlí", která začíná už za čtyři týdny.

Jak ale Kouzelná zahrada souvisí se zmíněným neuvěřitelným příběhem? Před dvěma týdny mi totiž přišla přes blog e-mailová zpráva, ve které mne oslovila jedna paní z Poličky, že se zcela náhodou dostala na moje blogové stránky a našla tu cyklus fotografií Kouzelná zahrada. Dozvěděl jsem se, že město Polička připravuje na sobotu 1.června velkou akci Čas pro neobyčejné zážitky, na které spolupracuje řada institucí ve městě, a připravuje program na společné zvolené téma. No a oním společným tématem pro letošní rok je Začarovaná zahrada. Takže paní dostala nápad, že by třeba šlo několik fotek při této příležitosti vystavit, protože by se svým pojetím k připravované akci přesně hodily.
 
Zdá se vám takové náhodné propojení málo neuvěřitelné? Máte pravdu, docela chápu, že něco takového by nikoho z nudy nevytrhlo, byť si myslím, že už tak je docela dobrá náhoda, když se v téměř nekonečném oceánu internetu takhle pěkně propojí téma už dávno hotových fotografií s tématem aktuální kulturní akce. Ale budiž, přihodím ještě pár bodů, které tu základní náhodu snad ještě maličko ozvláštní:

1. Paní, která mě oslovila a která akci připravuje, se jmenuje Vápeníková (neznali jsme se a nejsme příbuzní).
2. Její manžel je Petr.
3. Ve stejný den jako akce v Poličce začíná moje fotografická výstava v Dobřichovicích, dokonce s některými fotkami z "kouzelného" cyklu.
4. Můj otec se v Poličce narodil, byť jeho rod pocházel úplně odjinud, a tohle místo narození tak byla víceméně shoda okolností daná neklidnou protektorátní dobou.

Hergot neříkejte mi, že tohle všechno pohromadě není docela pěkná náhoda hraničící s neuvěřitelností, která stojí aspoň za zmínku na blogu! :-)

No a tak jsem na pár dní přerušil přemýšlení nad dobřichovickou akcí a připavil jsem speciální kolekci 23 fotek z cyklu Kouzelná zahrada pro vystavení ve Středisku volného času v Poličce (těsně vedle kostela svatého Jakuba s věžní světničkou, ve které se narodil a vyrůstal Bohuslav Martinů a o které jsem psal v minulém článku). A moje prvomájová návštěva Poličky posloužila jednak k tomu, abych mohl osobně předat fotky své jmenovkyni, a jednak k tomu, abych splatil svůj dávný dluh a konečně se jednou podíval do rodiště svého táty, což už jsem chtěl udělat dávno.

Tedy - pokud je někdo z vás z Poličky nebo z jejího okolí, neváhejte a přijďte se podívat v sobotu 1.června večer mezi 19:00 a 23:00 do místního Střediska volného času nejen na moje fotky (sice "jen" ve formátu 30x40 cm, ale i to by snad v tomto prostoru mohlo stačit), ale i na spoustu dalších vystavených zajímavostí. Celá Polička ten večer bude žít neobyčejnými zážitky a zdejší zahrady budou - aspoň doufám - velmi, velmi začarované :-).

Fotky by měly být k vidění ještě v následujícím týdnu do 7.června během standarní provozní doby Střediska.


Tahle fotka se jmenuje Přimhuřování a je jednou z těch, které budou k vidění v Poličce, ale na dobřichovickém zámku ne.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.