čtvrtek 19. května 2011

Judisté

Popravdě jsem myslel, že dokážu více:
Po tvém překvapivém elegantním chvatu
provedl jsem přemet s několika vruty,
kdy kolem letí svět jak trhlá oběžnice,
je ke mně laskavý a ani trošku krutý
a nemá viditelnou hlavu ani patu.

Jako začátečník jsem dostal dobrou školu:
Práskla jsi se mnou něžně na tatami,
hlava i tělo se mi ještě skvěle točí.
Dopadl jsem až na dno nebo jsem na vrcholu?
Ve dne i za nocí mám tě plné oči,
a horečkou si razím cestu mezi krami.

Co jen to všechno je za prapodivné čáry?
Nemá ovšem cenu ptát se rozhodčích.
Prohraju rád na ippon i na wazari,
jen mě ještě nechte v tom sladkém bezvědomí
laskat s hlavou v mracích čerstvý horký sníh
než se vlahé léto v holomrazy zlomí.

Lavíruji v proudech žhavé vnitřní lávy.
K čemu by byl život s armádami činek?
K čemu tvrdá pěst?
Uctivým vítězům sluší plná náruč slávy!
Poraženým čest
a věčný odpočinek.

Vidíš?
Vyznávám se česky, anglicky i v jidiš:
Vždycky uctívat tě budu
v judu :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.