úterý 14. února 2023

Valentýnské vůně

Teď zrovna jsem na tom s vůněmi všelijak, protože mě chytla nějaká neodbytná choroba. Nastoupila na mě v neděli večer rychle a s plnou parádou, ale věřím, že když tak rychle přišla, tak rychle i odejde, a aby se to stalo, poctivě se potím a prolévám čajem. A vůně, ty opravdové a pro mě důležité vůně nemusím za každou cenu cítit, ale v případě nouze si je dokážu i představit. Což protentokrát bude nutné, protože svátky se nedají (snad kromě Velikonoc) jen tak snadno posunout podle toho, jak se nám to právě hodí. Tedy - však víte, jak to mám s Valentýnem, náš vzájemný vztah rozhodně není bezproblémový. Ale ty jeho vůně, ty prostě za připomenutí "v řeči mírně vázané" stojí :-).

Valentýnské vůně

Na Valentýna
tvé vůně jdou
po větru
i po hřebenech vln,
po mracích 
i po kapkách deště,
po větvích stromů
i po chomáčcích mlh,
po světle
i po barvách tmy.
 
Kde se nadechnu,
všude jsi ty.

27 komentářů:

  1. Jé, to je moc pěkné! :-)

    nominek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem rád, že se veršování líbí. Nejdřív jsem si vzhledem k okolnostem vůbec neuměl představit, že budu psát něco, co by se mělo vztahovat k Valentýnu, ale nakonec to chtělo jen maličko pošťouchnout na začátku a pak už to jelo z kopce. Mám rád takové básničky, které si samy říkají, jak chtějí pokračovat, a člověk to jen zapíše a to byl přesně tenhle případ :-).

      Vymazat
  2. Lezarts

    Nádherné a zároveň dojemné!
    Bude někdy pokračování?
    Přeji rychlé vyhnání choroby!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, pomalu se navracím oklikou do normálu. Teď už to chce jen, abych mohl zase dýchat a polykat, a budu zase jako křepelka :-).

      Vymazat
  3. Krásné, dojemné, něžné, křehké. A jistě nejen na Valentýna :-) Tak tedy brzké uzdravení!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, horečku už se mi podařilo z velké části zaplašit, ale v básničce je ještě otištěná :-).

      Vymazat
  4. Jeden by řekl, že celý rok čekáš na Valentýna :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já sice dělám naoko fóry, jak mě Valentýn nevzrušuje, ale pominout takovou příležitost by byla vysloveně škoda. Napsal jsem to kolem půlnoci obklopen neobyčejně romantickým a inspirativním prostředím, tvořeným kopcem papírových kapesníčků a záznamem hokejového zápasu Finsko - Česko z Nagana :-).

      Vymazat
  5. Oni uz se marketingovy specisliste postaraji o to, aby tu i ten Vakentyn tu zapustil poradnebkoreny...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale jo, kéž by všechny svátky měly tak dobrý důvod.

      Vymazat
  6. Hezke. Vune si pamatuju lepe nez jmena lidi. S Valentynem se mi nejak automaticky boji jen kvetinarstvi a vune predjari - rozmrzajici hliny a vlhkosti. Tak at jsi brzy fit a muzes vune zase nasavat:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ve vůních obecně moc dobrý nejsem, ale na některé jsem extrémně citlivý :-).

      Vymazat
    2. Tluštjoch: Vůně se nejlépe uchovávají v alkoholu. Tvrdí alchymisté.

      Vymazat
  7. To je pěkné! :)
    Přeji brzké uzdravení!

    OdpovědětVymazat
  8. Chcete-li být zase fit, dávejte si vždy po ránu štamprličku domácí slivovičky a nehleďte na to, jestli je dneska Valentýna nebo za pár dní Vítězného února...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vida, dobrý nápad. To jsem ještě nezavedl, i když - jak říkával pan Špidla - zdroje tu jsou! :-)

      Vymazat
  9. Petře, krásné verše plné něhy.👍👍

    Držím ✊✊🍀, abys chorobu co nejdříve zahnal a mohl si užít i jiných vůní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, už se těším. Každopádně už je to o dost lepší než předevčírem a včera.

      Vymazat
  10. To jsme se na tobě dožili pěkných věcí - zamilovaná poezie o Valentýnu! Kam se ten svět řítí? :-) S chorobou, co ti bere dech se moc nemazli a pořádně s ní zatoč, ať vidí, že je u tebe nezvaným a nevítaným hostem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozumím tomu, že to vypadá podivně, ale pro zdejší štamgasty, myslím, žádné překvapení :-).

      Vymazat
  11. Valentýna neslavím, pokládám ho za americký přežitek. Ale mladí si nenechají ujít příležitost, aby se neobdarovali nějakým dárečkem. Ale pěkné básnění. 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky vlastně Valentýna neslavím, jen chci jeho prostřednictvím potěšit toho, koho slavím vždycky moc rád, bez ohledu na to, kdo má právě svátek :-).

      Vymazat
  12. Vzhledem k tomu, že výročí svatby máme 13.2., Valentýn je ideální k připomenutí. Když ale jdu domů s kyticí, trochu se stydím, že by mě mohli podezírat z valentýnského třeštění a podlehnutí komerčnímu kýči.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chce to velký barevný transparent: Toto není valentýnská kytice! :-)

      Vymazat
  13. To je moc hezké. To obdarovanou potěší nejen na Valentýna .-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.