čtvrtek 15. dubna 2021

Nekrolog barda

Díval jsem se do historie zdejších článků a text, který by si opravdu zasloužil přidat do specializované rubriky Miniatury, jsem na blog nepřihodil už pěkně dlouho. Když nebudu počítat nedávnou a maličko cinknutou miniaturu v podobě tříslokového Polibku starostlivé múzy, který svým rozsahem ve zmíněné rubrice vyvolává dojem "obřího trpaslíka", např. ve srovnání s úvodní, 6 let starou drobnůstkou s názvem Hořký konec milovníka módních výstřelků, všechny další pokusy o stručné poetické sdělení jsou ještě "předválečné". Tak se tedy tentokrát nebudu příliš rozkecávat a dám si jednou pro změnu lekci stručnosti.

 

Nekrolog barda
 
 
Vše dopadlo
 
jako zatím vždycky:
 
I básník skončil
 
zcela prozaicky.

 
 
Pozn.: A co vám můj blog - pokud ho ještě neznáte - může nabídnout? Kromě pravidelných nedělních glos politického a společenského dění najdete na blogu např. cestopisné reportáže z Japonska, z Řecka, a dalších míst, jsou tu i - věřím, že většinou humorně laděné - úvahy a fejetonypovídkybásněhrátky s češtinouhaikuvzpomínková vyprávěnípovídání o knížkáchfilmech či pražských zákoutích a také celá řada fotografií doprovázejících četné fotočlánkyPokud vás na mých stránkách něco zaujme, neváhejte a dejte o mém blogu vědět i dalším lidem, které by mohly moje články potěšit. Děkuji, opatrujte se a těším se s vámi zase brzy na shledanou.

22 komentářů:

  1. básně psát byl sen
    vyjmenovaná slova
    skládat ve veršich

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná spíš slova vybraná, tak se jim taky říkalo :-).

      Vymazat
  2. Opravdový bard
    skončí v Bardejově.

    OdpovědětVymazat
  3. Na miniatury byl mistr Jan Vodňanský a když vidím slovo "dopadlo", připomíná mně to jeho "koho by to napadlo, že to prase upadlo".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Některé Vodňanského miniatury jsou opravdu vynikající.

      Vymazat
  4. Včera ráno přišla zubatá, řekla vemnsi kaťata...

    OdpovědětVymazat
  5. quick

    Vylezl pěvec na kopec
    přetěžkou túru
    batoh jak olovo
    bez dechu klesl
    na zádech nesl
    miniaturu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Běhá-li s ní pěvec po lese,
      miniatura se pronese :-).

      Vymazat
  6. Bard zas tušil ňákou zradu,
    tak si nechal zarůst bradu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když měl bard rýmů fůru,
      přesto skončil bradou vzhůru.

      Vymazat
  7. Půvabné a velmi trefné :-) Jediné, co mě tam trochu vytrhuje, je to "i" na začátku třetího verše, které tam svévolně vytváří zcela ojedinělý jamb. Už jsem si tedy našla způsob, jak to přečíst, aby všechno zaklaplo, ale dalo mi to maličko práce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Postupoval jsme stejně a musel jsem napřed sám sebe přemluvit, že to za to vychýlení z rytmu stojí, a pak si čtyřverší říct párkrát nahlas a zvyknout si. Zkusil jsem i několik variant, jak to rytmicky správně obejít, ale nakonec jsem se ze záletů pokorně vrátil k první lásce, protože s žádnou jinou to prostě nebylo ono :-).

      Vymazat
  8. Psát verše, není lehká věc.
    Připadám si jako pitomec.
    Do hlavy se mi rýmy tlačí,
    pro dnešní den to ale stačí.

    OdpovědětVymazat
  9. Do veršování se nejde nutit, ale když už, pak to většinou stojí za to :).
    Do své básnické rubriky jsem také dlouho nic nepřidala, nejspíš ještě trauma z Blog.cz, kde úvodní verše prznily reklamy :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky mi z dob blogu.cz zbyl zvyk dělat úvodní antireklamní odstavec :-).

      Vymazat
  10. Veršování raději nechám jiným. Když jsem přečetla komentáře, pobavila jsem se😃

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.