čtvrtek 3. dubna 2014

Průlet návštěvní knihou fotovýstavy

V neděli skončila výstava mých fotografií v Galerii České spořitelny v pražské Rytířské ulici. Pár objektivních čísel k výstavě ještě dodám v dalším článku, ale dnes jsem si řekl, že vám zprostředkuji několik z cca stovky písemných ohlasů, které se v průběhu výstavy objevily v návštěvní knize. Samozřejmě, většina jich byla napsaná česky, ale část z nich je v jiných jazycích - v angličtině, ruštině, korejštině či japonštině, a všechny mi udělaly velkou radost: Ty pozitivní a pochvalné (kdo by nechtěl být chválený, že?), ty neutrální (převážně pouhé podpisy) a nakonec se dva dny před koncem výstavy objevil i jeden mnou toužebně očekávaný negativní :-). Co jsem se tedy mohl také v návštěvní knize výstavy dočíst?

"Děkuji za nádherný prožitek, který jsem měl při vnímání Vašich nádherných záběrů."

"Díky za krásné pokoukání - je to přímo pohádkové."

"Zdravím vás, řeky a kaskády mého srdce!"
 
"V předvečer MDŽ bylo oko potěšeno a duše pohlazena."

"Krásná práse!"

"17:45 - Dobrý."

"Nádherné fotografie, které zachycují pohyb vody v kompozici s kameny a okolní přírodou. Moje srdíčko se tetelilo blahem zejména u "Šumavských vod"."


"Úchvatné fotografie s poetickými názvy zachycují nádherné malebné kouty naší milé vlasti. Netřeba objíždět svět, stačí sedět doma a vážit si krás."

"Krásné. Bubovice jsou mnohem krásnější než ve skutečnosti!"

"Ty snímky hladí duši."

"Podle hesla "jednou nikdy nestačí, dvakrát je to jinačí" jsem opět přišla. A zase dobrý :-)"

"Balzám. Balzám na oči i na duši. Dneska budu usínat s ohnivovodním tancem před očima."

"Enjoyed your pictures."


"Krásná výstava. Takhle na větším formátu to má ještě větší kouzlo než na blogu."

"Vystavená díla nás potěšila, je v nich duše, vyzývají k zamyšlení a kontrastují s dnešním uspěchaným životem."

Cosi pro mne naprosto nečitelného, zřejmě v korejštině, protože je podepsán jakýsi Yang Soon Chan z Jižní Koreje.

"Děkuji za pěkný dojem z fotografií i laskavost paní kustodky."

"Nejen, že je to krásné pokoukání, ale ještě mi to úžasně zvedlo náladu :-)"

"Oničom fotky."

"Dead tree trunks, stones and moss come alive in the focus of your camera as bones, flesh and skin of the Earth. Thank you for a glance into the mystery of nature."

"Krásné pohodové fotografie, díky za výstavu."



Protože je návštěvní kniha společná vždy několika výstavám konaným v galerii, nemohu si bohužel vlastnoruční zápisy návštěvníků odnést. Všechno jsem si ovšem pečlivě ofotil, protože kromě obsahu vzkazů je často důležitá i jejich forma, rukopis a koneckonců i několik zajímavých obrázků nakreslených do knihy dětmi.

Všechny zapsané reakce jsou pro mě samozřejmě moc cennou zpětnou vazbou a děkuji za ně všem, kteří se k zápisu odhodlali.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.