úterý 13. února 2024

Vybraných 45 fotek z roku 2023

Posteskla si mi nedávno jedna dáma, která už má doma na zdi koupené dva moje obrázky a právě zvažuje, zda se pořízením třetí fotky definitivně zařadit mezi mé sběratele, že mám na svém fotowebu málo novějších fotek. To má samozřejmě pravdu, protože udržovat webové stránky opravdu stále aktuální a průběžně je obohacovat o všechno, co se celkem vydaří, je bohužel nad mé možnosti časové i morálně volní. Aktualizace dělám - pokud vůbec - nárazově jednou za čas, maximálně přidám do konkrétní kolekce něco opravdu speciálního, jednu nebo dvě nové povedené nebo třeba oceněné fotky, ale nejde rozhodně o žádnou příliš soustavnou práci. K přísnější a systematičtější inventuře jednotlivých webových galerií se dostanu jednou za uherský rok, takže se při nich taky vždycky nedostane na nejnovější kousky. A přitom třeba vinaři své mladé produkty umějí dokonale marketingově využít, mají svoje legendární Beaujolais nouveau a vína svatomartinská, přičemž natěšení konzumenti se již dlouho předem nemůžou dočkat, až se ozve startovní výstřel a sezónní koštovačky a prodeje se náležitě rozjedou. 

A tak jsem si řekl, že je nejvyšší čas naskočit na podobnou vlnu i se svými fotkami a připravil jsem pro všechny, kteří se na moje obrázky rádi koukají, čistě subjektivní autorský výběr 45 fotografií, které jsem pořídil v roce 2023 a které považuji za nejvydařenější nebo nejzajímavější. Vím, číslo 45 na první pohled vypadá trochu podezřele, ale jednak patří v posledním roce z čistě soukromých důvodů k mým oblíbeným, jednak to představuje (se zahrnutou dovolenou) přibližně jednu fotku týdně a jednak na webu používám jako grafický základ fotogalerie, které mají 9 snímků na obrazovce, takže je praktické vybrat si nějaký násobek devíti, aby nic nepřečuhovalo či naopak nedočuhovalo. Tuhle online "výstavu" jsem zařadil do záložky E-xpozice, kam dávám podobné příležitostné výběry, byť jsem i to posledních pár let dost zanedbával. Kdoví, třeba se z toho postupně na mém fotowebu stane tradice, podobně jako se to stalo s Beaujolais, a moji sběratelé i noví adepti na ně již budou několik týdnů předem nedočkavě vyhlížet nový roční příspěvek, aby jim nic opravdu zajímavého neuteklo, a budou se při tom samozřejmě i předhánět s objednávkami :-).
 
Vy, moji milí štamgasti, štamgastyně a štamgasčata, můžete být klidní: Myslím, že všechny fotky, které se do výběru dostaly (nebo aspoň drtivá většina z nich) se tady na blogu v souvislosti s nějakým článkem už objevily, takže pro vás nový výběr nejspíš nebude nijak zvlášť překvapující. Ale třeba i vy si budete chtít vybrané snímky připomenout nebo nakouknete jen proto, abyste viděli, jestli se váš vlastní favorit do výběru dostal.
 
Do příslušné online galerie se můžete dostal přes menu na fotowebu, proklikem z přece jen poctivěji aktualizované webové sekce Co je nového a abyste neřekli, že o vás nepečuji, přidávám samozřejmě i nejjednodušší přímý proklik: E-xpozice č.7 - 45 vybraných fotek z roku 2023. Tak jsem zvědav, jestli vás nějaká z fotek něčím osloví, snažil jsem se, aby výběr byl pokud možno žánrově pestrý a každý si mohl najít něco, co ho potěší.
 

 

Jen upozorňuji, že souhrnný pohled do fotogalerie je kvůli předdefinovanému čtvercovému formátu náhledů jen orientační, fotku v jejích správných proporcích uvidíte po prokliknutí obrázku, přičemž se vám v tu chvíli zobrazí i název fotky a dál už můžete listovat klasicky s pomocí šipek.

 

16 komentářů:

  1. Děkuji, všechny z nich podrobím důkladnému rozboru umělou inteligencí. Jak na hloubku ostrosti, jak na expozici, jakou clonu a jak vyvážit bílou, atd.!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo. Jsem poctěn skutečností, že na takový rozbor běžná přirozená inteligence nestačí ;-). Jen aby to nedopadlo jako z analýzami, proč se zkoumané anekdotě lidé smějí.

      Vymazat
  2. Peknej vyber...Krome snimku zasnezenych, snimku z Prahy a Recka mne zaujala fotografie Svedci, kterou jsem dosud nevidel nebo na ni zapomnel...

    OdpovědětVymazat
  3. Petře, pokochala jsem se tou nádherou a moc děkuji.
    Určitě si to budu prohlížet znovu a znovu.

    OdpovědětVymazat
  4. Lezarts
    Pěkná rekapitulace.
    Vaše fotografie umí zaujmout !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, vždycky mě potěší, jak si každá fotka najde svého diváka :-).

      Vymazat
  5. Je hezké projít si to znovu a připomenout si všechny ty fotky, na které už jsem zapomněla. Třeba takové Střídání stráží, to bych přísahala, že jsem nikdy neviděla, přestože je to opravdu výrazný obrázek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na blog jsem Střídání stráží nedával, pověsil jsem ho ale začátkem dubna na facebook. Vzal jsem ten obrázek na milost až o něco později :-).

      Vymazat
  6. Super! Jedna lepší než druhá....

    OdpovědětVymazat
  7. Odpovědi
    1. To měla být taková hříčka, ale nakonec vyšel celkem dobře :-).

      Vymazat
  8. Odpovědi
    1. Děkuji pěkně! "Okna" jsou pro mě vzpomínkou na nejžhavější den loňského roku :-).

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.