pátek 20. ledna 2023

Můj noční vesmírný pád

Stává se to každému z nás:
Jednou jsem přebral přes míru,
přepadl přes kraj vesmíru
a z hodinek mi zmizel letní čas.
 
Když k vesmíru jsem ztratil nit,
v bezprostorovém bezčasí
dělal jsem zvláštní grimasy,
což ovšem nikdo nemoh ocenit.
 
Sny čerpám z tradičního menu. 
Einstein by musel závidět,
kdyby měl výhled na můj svět,
jak nádherně je zakřivený.
 
Pak pád se mění v krásné drama.
Když sen můj skoro vrcholí
a ty v něm hraješ hauptroli,
stejně je lepší 
    ztratit půdu pod nohama. 

Když noc se změní na rozbřesk,
tak soustředím svůj zbylý um.
Snad najdu víc než vakuum
a spustím nový,
    aspoň střední třesk.


23 komentářů:

  1. Lezarts

    Vydařený páteční koutek poezie!
    Opravdu se mi moc líbí👏🏻

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem moc rád, Tím spíš, že ještě včera to na žádnou básničku nevypadalo :-).

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Taky mě to nakonec docela potěšilo, Mám rád, když si básnička sama říká, jak chce pokračovat :-).

      Vymazat
    2. Taky smekám.

      Je fakt, že kolikrát ty kousky jakoby nastřelené od boku se extra vydaří :-)

      Vymazat
    3. Je fakt, že se někdy nestačím divit, když ruka "chytne slinu" a píše si sama, co chce, a já jen natěšeně čekám, jak to dopadne :-).

      Vymazat
  3. Pripomnelo mi to zaver romaneta Newtonuw mozek, kde vypravec je v zaveru deset tisic svetelnych let od Zeme vyhozen sym pritelem z trianglu leticiho mnohonasobkem rychlosti svetla a umoznujiciho dohanet obraz deju davno minulych...Na zaver..Prozrad mi aspon svuj motor..Motorem mym je lidska obraznost...a v tu chvili se probouzi z horecnatych mrakot
    .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fantazie ..to jr motor,.ta hrave prekona hranice vesmiru i rychlost svetla..

      Vymazat
    2. Vida, tohle romaneto jsem, myslím, nečetl, nebo mi aspoň v hlavě neuvízl zmíněný děj.

      Vymazat
  4. Tak tedy ať ono nové stvoření dá vzniknout právě tomu, co si od něj nejvíc přeješ :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Raději bych byl, kdyby to - aspoň zpočátku - nebyl takový šrumec jako posledně :-)

      Vymazat
  5. Krásný vesmírný pád.👍👍

    OdpovědětVymazat
  6. Odpovědi
    1. Přesně tak. A takhle si tu v tom našem vesmíru žijeme :-).

      Vymazat
  7. Obdivuhodné, v dnešní době možná i tím, že verše se rýmují.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Používat rýmy mi připadne jednodušší, protože to omezuje množství variant a vlastně částečně i určuje, kudy dál :-).

      Vymazat
  8. To je tak pěkný! Kéž by můj dnešní noční pád byl taky tak hezky poetický! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jo, pěkný, ale když pak zazvoní budík (tedy zvonec), poetiky je konec :-).

      Vymazat
  9. Možná že ten pád
    byl jen přes pelest.
    Střední třesk je jen přírody lest
    jak potrestat toho, kdo nemůže stát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velmi pěkný a formálně i obsahově trefný přípodotek, děkuji :-).

      Vymazat
  10. Je to krásné, skoro jsem ten sen viděla a je tu i takový malý vtípek. Velmi oceňuji zvláštní grimasy v bezprostorovém bezčasí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mělo by se to příležitostně maličko odlehčit :-).

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.