sobota 20. září 2014

Fotohádanka č.16

I když ve svých fotkách často unikám mimo svět reálných barev, přesto je naštěstí můj život barev plný. Stačí mi podívat se do prosluněné zahrady, na hladinu řeky odrážející obraz okolních stromů nebo na usměvavou fotku milovaného člověka na psacím stole, a svět, který se zdál být šedivě pošmourný - počasím, zaneprázdněností či vlastní nenáladou - se najednou zaleskne tisíci barvami, kterým odstíny, jichž jsou schopny nejnadupanější moderní počítače, nesahají ani po pomyslné svůdné kotníky. Barvy, kterých je rázem všude tolik, že i školené oko bude mít potíž s jejich pojmenováním. Je to ještě realita nebo už ne?

"Nekonečné" téma týdne "Za hranicí reality", které už vládne blogové tématické hitparádě třetí týden, mne nakonec svým neustálým prodlužováním přesvědčilo, abych k němu přidal svou novou fotohádanku (celkově šestnáctou a první po půl roce) která s realitou opravdu na pohled moc společného nemá. Ale protože každá fotografie (aspoň tedy moje) je pořizovaná objektivem a zprostředkovává tedy jistou objektivní skutečnost, existuje nutně její reálný předobraz. Třeba na pohled zvláštní a podezřelý, ale reálný. Jeden takový snímek tu dnes pro vás mám, i když problémy s publikací článků u mne přetrvávají a tenhle text už píšu potřetí, protože dvakrát se přede mnou zřejmě styděl a zmizel po anglicku (a něco tak trapně fádního, jako je automatické ukládání, mám samozřejmě vypnuté, to je jasné :-)).

Co tedy myslíte, že je na následující fotografii?


I když dnes nepůjde tolik o to uhodnout přesně objekty ve fotografickém obrazu, případně místo vzniku fotky, přesto přidám i několik tradičních "indicií":

1. Fotografie je dělaná v exteriéru.
2. Expoziční čas fotografie je 5 s.
3. Pro snímek jsem nepoužil žádný filtr ani jsem fotku nijak neupravoval v počítači.
4. Asi čtyři hodiny po stisknutí spouště začalo mrznout.

Z uvedených indicií je dobře vidět, že na fotografii musí být zachyceno to, co existuje ve skutečnosti. Je tedy pravděpodobné, že "za hranici reality" se může obraz posunout až naším vnímáním, díky naší fantazii. No a protože každý má tuhle hranici jinde, moc by mě tentokrát zajímalo - víc, než co je na snímku, i když samozřejmě můžete tipovat a odhadovat, co vaše hrdlo ráčí - jak byste dnešní fotografii pojmenovali. Byl by to obyčejný název, nebo by i váš název byl poněkud "za hranicí"?

P.S.: Ještě na samý závěr článku přidám... Co vlastně? Jde o obyčejné haiku, jakých už tady byla za poslední čtyři roky k vidění a přečtení celá řada, nebo jde tentokrát mimo jiné i o pátou indicii? :-)


Tisíce barev

klečí tu před oltářem

z černé a bílé.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.