úterý 19. ledna 2010

Čas mluvit, čas naslouchat

Rád bych radost z nebes dopravil až na zem,
moje ústa jsou však znehybněná mrazem,
snad si někdo mocný jenom v duchu přál,
abych méně mluvil a víc naslouchal.

Bomba příštích týdnů v lůně dneška tiká
a mne pilná včelka bodla do jazyka,
snad si někdo mocný jenom v duchu přál,
abych méně mluvil a víc naslouchal.

Obraz budoucnosti vyčtené mi z karet
virulentní opar umístil mi na ret,
snad si někdo mocný jenom v duchu přál,
abych méně mluvil a víc naslouchal.

Snad si někdo mocný i nadále přeje,
aby nedálo se, co se běžně děje,
aby slova lidí v tomhle věčném shonu
nepřipomínala chaos Babylonu,
co zázraky mění v obyčejné hříchy,
když jazyky zmate přízrak lidské pýchy.

I když ztuhlá ústa nebrání mi v řeči
a jazyk svým ostřím nezadá si s meči,
mám dnes předsevzetí chaosu dát řád:
Raději méně mluvit a víc naslouchat.

Cílem umlčený začínám věřit v duchy:
Slyším i trávu růst, leč připadám si hluchý.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.