sobota 2. února 2013

Červen s Čerfem? Díl 3. Obrazy ze zásvětlí

Jak už jsem avizoval na konci listopadu, během června se ve velkém sále zámku v Dobřichovicích uskuteční výstava fotografií, na kterou bych vás všechny rád pozval. Budete mít totiž možnost vidět "naživo" fotografie, které pravidelní návštěvníci těchto stránek již znají, protože většinu z nich jsem na blogu v letech 2010 až 2012 průběžně zvěřejňoval. A přiznávám, že i dobrá odezva ze strany vás, čtenářů, mě povzbudila k tomu, abych se začal pídit po možnosti někde pár svých fotek vystavit. Že z toho ale někdy bude samostatná výstava v tak vlídném prostředí, jakým je dobřichovický zámek, to jsem opravdu netušil a je to pro mě velké překvapení a radost.

Výstava bude přístupná během celého června a uskuteční se ve velkém sále zámku v Dobřichovicích. Dobřichovice jsou kousek (asi půlhodinku vlakem) od Prahy na železnici směrem na Beroun a Plzeň. Zámek patří řádu křížovníků a v některých informačních materiálech se píše, že je veřejnosti nepřístupný, což je trochu zavádějící informace, protože minimálně je přístupný právě výstavní sál a taky velmi pěkná zámecká restaurace :-).
 
Sice ještě není podepsaná oficiální smlouva, ale předběžně mám domluveno, že vernisáž výstavy se bude konat v pátek 31.května večer. Pokud byste měli zájem osobně se zúčastnit vernisáže, dejte mi vědět na moji e-mailovou adresu pvapenik@centrum.cz, abych s vámi počítal při jarní distribuci pozvánek a taky abych měl aspoň rámcovou představu, v jakém rozsahu mám zajistit pro takovou vzácnou návštěvu občerstvení. No a právě proto, abych měl představu o tom, s kolika návštěvníky mám předběžně počítat, bude ode dneška v provozu "výstavní anketa", která mi ukáže, jestli se na některé z vás budu moci těšit osobně. Rovněž bych si na základě vašich odpovědí rád udělal obrázek, do jaké míry mám zážitky z výstavy přenášet i na blog (průběžné reportáže? něco jako "blogový katalog"? nebo něco úplně jiného?). Budu rád za každý váš nápad, komentář, podnět, půjde mi o to, aby ti, co na výstavu přijdou, se cítili dobře, a aby ti, co by si rádi užili aspoň trochu z její atmosféry zprostředkované přes internet, nepřišli zkrátka jen proto, že to do Dobřichovic mají daleko.

Jak už jsem se zmínil dříve, mám v plánu být během všech červnových víkendů "svým" návštěvníkům osobně k dispozici na zavolání. Na blogu i přímo ve výstavním sále bude moje telefonní číslo, na kterém budu připravený vás po výstavě osobně doprovodit (z domova to mám na zámek asi deset minut), takže věřím, že některé z vás budu mít příležitost osobně poznat.

Pro zajímavost ještě doplňuji, že podle aktuálních informací by hned první červnový víkend měl Dobřichovicemi procházet tradiční královský průvod v čele s králem českým a císařem římským Karlem IV. (přikládám odkaz na fotoreportáž z královského průvodu z roku 2011) Dobřichovice jsou přibližně na půli cesty mezi Prahou a Karlštejnem, proto zde celý početný průvod ze soboty na neděli tradičně nocuje a je na něj navázaný další kulturní i jiný program :-). Kdo by měl tedy zájem skloubit více druhů zážitků dohromady, bude mít i takovou příležitost.


Tenhle obrázek jsem publikoval na blogu loni v červnu a přestože finální scénář výstavy ještě není připravený, už dnes vím, že tahle fotka na výstavě k vidění bude :-)


Už teď je zřejmé, že většina vystavených fotografií bude ve formátu 50x70 cm a výstava bude mít rozsáhlou infračervenou část (proto pracovní název Obrazy "ze zásvětlí"), ale k vidění budou jistě i fotky se standardními barvami :-).

Do začátku výstavy zbývají ještě necelé čtyři měsíce a během nich může dojít k některým drobným změnám a řada věcí se bude průběžně upřesňovat. Kdo z vás bude chtít mít zaručeno, aby měl kdykoli k dispozici poslední a nejčerstvější informace, pošlete mi prosím mail a já si vás zařadím do seznamu těch, kteří zcela jistě dostanou všechny nezbytné informace i přímo do své e-mailové schránky.


No a závěrem si jako tradičně shrňme nejdůležitějších pár bodů:

1. Výstava bude zpřístupněna během celého června a vstup bude zdarma.

2. Vernisáž se s největší pravděpodobností uskuteční v pátek 31.května večer.

3. Před návštěvníky se rozhodně nebudu skrývat a o víkendech je budu připraven po výstavě osobně provést. Pouze během pracovních dní to bohužel nepůjde, protože moje standardní práce se nenechá upozadit ani výstavou :-).

4. Když o to budete stát, rád vám všechny důležité dodatečné informace o své fotovýstavě budu zasílat přímo do vašich e-mailových schránek. Stačí dát mi vědět na mail pvapenik@centrum.cz

5. Už teď se na návštěvníky z vašich řad těším :-).


Přeji vám krásné dny a nezapomeňte: Červen s Čerfem se nezadržitelně blíží! :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.