úterý 24. května 2022

Tanka s vůní borovice

Dnes to nebude pravé sedmnáctislabičné haiku, ale jeho rozšířená verze - tanka. Tanku (se slabičným schématem 5-7-5-7-7) už místní štamgasti dobře znají: V březnu 2020 jsme tu měli Nejkrásněji rozkvetlou jarní tanku, a dokonce už v předvečer Štědrého dne 2018 jste si mohli přečíst Voňavou vánoční tanku. Kdoví, proč mám tanku spojenou především s vůněmi všeho druhu; dnes to nebude žádná výjimka, jen vůni Vánoc vystřídá vůně borovicová.
 

Tanka s vůní borovice

Vítr rozkýval
 
slzící borovici.
 
Doporučeně
 
k nejmilejšímu nosu
 
voňavý dárek nese.
 
 
P.S.: Moje spolupráce s webem kritiky.cz, zdá se, pokračuje. Vlastník webu využil můj souhrnný souhlas a publikoval na svých stránkách všech 31 filmových článků z mého blogu. Někdy sice texty určené pro blog a napsané v některých případech již před řadou let obsahují pro čtenáře podivné neaktuální pasáže, ale oni si to filmoví fajnšmekři nějak přeberou. Mě, přiznávám, potěšilo, že se můj text o filmu Všichni dobří rodáci díky propojení webů dostal na Seznam.cz, a během jediného dne si ho tak přečetlo víc než 4400 lidí, což odpovídá asi půlroční aktuální návštěvnosti mého blogu :-).

20 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. To by byla škoda. Některé slzy dokážou vonět, až to vhání slzy do očí.

      Vymazat
  2. Páni, za chvíli z tebe bude hotová internetová filmově-kritická hvězda! Už slyším ty hovory v tramvaji: "Hele, asi se kouknu na ten a ten film. Sice jsem byl nejdřív na vážkách, ale Vápeník to chválil, tak to musí bejt dobrý." :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně tak to bude brzy jistě vypadat. Už se těším, jak mi Vápeník doporučí, na co jít, a ušetří mi tak těžké rozhodování :-)

      Vymazat
  3. Co si budem, Mirka Spacilova s takovou odejde do predcasneho kritickeho duchodu...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však se nějak podělíme. Třeba podle Woodyho Allena: Mirka bude psát samohlásky a já souhlásky :-).

      Vymazat
  4. Mám velkou radost! Nejen z doslova "živého přenosu vůně borovice", ale také spolupráce s kritiky. Těší mě, že Tvá písmenka, postřehy a názory mohlo spatřit více čtenářů. Tleskám :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Omlouvám se, nepodepsala jsem se, Radka

      Vymazat
    2. Moc děkuji, Radko. Ono vždycky potěší, když si články může přečíst spousta doposud úplně neznámých lidí. "A v některých případech jsou jich i tisíce", částečně mě lákal a v druhém plánu možná i trochu varoval majitel oněch kritických stránek a já myslel, že se jen tak holedbá :-).

      Vymazat
  5. Jak nás pořád krmí zprávami o válce, myslel jsem, že to bude o tancích.

    Tvé recenze jsou opravdu velmi kvalitní a když něco pochválíš, je to zárukou, že film stojí za to vidět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vlastně skoro pořád jenom chválím :-). Kdysi jsem ostrým perem psal i o mizerných filmech, ale pak jsem postupně došel k závěru, že - až na výjimky - to bývá ztráta času, pokud ovšem není hlavním motivem exhibice typu "všimněte si, jak jsem chytrý a nesmlouvavý" :-).

      Vymazat
  6. Mám dnes unavené oči a nadpis jsem přelétla s pobaveným úsměvem, jaké bylo ale mé překvapení, když v článku nebyla ani zmínka o tangách s vůní borovice!

    Gratuluji ke spolupráci, nechť tvé recenze budou užitečné spoustě čtenářům :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No to je mi tedy tým: Jeden vidí tanky, druhá zase tanga... :-) U tang si to umím jakžtakž představit, ale pobavila mě představa, jak se v miliardové armádní zakázce na těžce vyzbrojené obrněnce rezervuje pro dodávající zbrojovku i pár miliónů "na vůně" :-).

      Vymazat
    2. Janinko, jsem v tomto případě na tom podobně, objednávka tanků a dodávka (záměny) tang s vůní borovice, to by na bojišti čučeli. Pan Suchý s jeho Kdyby tisíc klarinetů je vlastně aktuální.
      Čím větší blbina, tím víc mě fascinuje, ale válka si to vyžaduje!
      Jiřina z N.

      Vymazat
    3. Nebo po západočesku "Čípatanka?"

      Vymazat
  7. Lezarts
    Hezky jsem si zaslzela 🙂

    OdpovědětVymazat
  8. Je to dost, že konečně došlo i na poezii. Spokojeně čuchám tu borovičkovou vůni. :-)

    Palec nahoru za úspěch tvých filmových recenzí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Moje poetická duše stále doutná. Stačí trochu zafoukat do uhlíků... :-)

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.