úterý 21. června 2016

Přípražské elegie

...ony to tedy nejsou zrovna elegie v pravém smyslu slova, na to je v nich pro mě příliš radosti. Ale když to má tu havlíčkovsko-tyrolskou pointu... :-)


Otázku,
již etici si po staletí kladou,
odháním
......jako vždycky
............jak dotěrný hmyz
a zalévám zkřehlé srdce horkou čokoládou.

Té pravé daruji pak
na dálku symbolicky
............svůj pravopis
a pro dnešek nahradím nejkrásnější oči
nejmilejším hlasem
............s jasmínovou vůní.
Nu co: Lepší než vír ticha
honícího se za ocasem…

I když chtěl bych teď být u ní,
a zaplatil bych za to jakoukoli cenu,
za dva míšeňské
............a čtyři rýnské k tomu
jedu zas na návštěvu
domů.

Do Brixenu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

ČERVNOVÝ ARCHEOLOGICKÝ NÁŠUP PRO BLOGOVÉ JEDLÍKY:

Nejnovější vrstvy:
Víte kolik let života mi předpověděly jesenické kukačky na mé nedávné dovolené v horách? Přečtěte si článek Divokým dolem na Praděd aneb Co mi nakukaly kukačky.

Jak jsem se kdysi dávno vecpal i se svými přáteli do zábavného televizního pořadu, se můžete dočíst v článku V televizním Videostopu.

Novověk:
Víte, co jsou to mondegreeny a kde se s nimi můžete setkat? Pokud ne, nevadí, nakoukněte do loňského textu O českých mondegreenech.

Nedávno jsem zažil několik nocí, kdy bylo opravdu okouzlující nebe plné hvězd. Nemohl jsem si nevzpomenout na básničku, ke které mám opravdu hodně specální vztah: Na vesmírnou dobrou noc. Neříkám, že je bůhvíjak skvělá, ale rád se k ní vracím, skoro jako by ani nebyla ode mne :-).

Středověk:
Jsou pro vás sny také zdrojem inspirace? Příkladem by nám mohl být sen O zázračném obrazu Adalberta Mošničky. Je pan Mošnička ještě obyčejným tramvajákem nebo už geniálním umělcem? Nebo aspoň byl - před pouhými čtyřmi lety...

Pravěk:
Jednou z prvních básniček na tomto blogu byla Brutální baládka. Důkaz, že nepíšu jen něžné romantické verše o té nejbáječnější ženě, kterou znám a která mě stejně každým svým krokem dokáže znovu a znovu překvapovat, ale občas zveršuji i opravdu brutální a doslova živočišná témata. Třeba utržené uši! I když... Co mám říct... On totiž základ byl asi dvacet let starý, ale pak básnička před šesti lety prošla určitým novodobějším faceliftem :-).

Chováte se někdy jako hlupáci? Já ano, to mi jde dobře, však jsem taky jednu takovou situaci kdysi popsal ve fejetónku O hloupém pánovi.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.