čtvrtek 23. srpna 2012

Výbuch ve třinácté komnatě

Zaslechl jsem včera zprávy v televizi:
říkali, že kromě hospodářských krizí
a všech konců světa, které klepou na vrata,
vybouchla teď navíc má třináctá komnata.

Snad to bylo z vedra; příčiny se ještě šetří
a různí odborníci jsou kvůli nim ve při;
sousedy ta zpráva oprávněně děsí:
Kdoví, co tam bylo za výbušné směsi!

Piju z nervozity třetí, čtvrtou sklenku
a přemýšlím o tom, co je všechno venku:
Přísně tajné složky včetně nejskrytějších přání
jsou už ode dneška pro zájemce volně k mání.

Pikantní fotky snů, které upíral jsem světu
plují bez cenzury po moři internetu
a čerstvý úpis krví, o nějž si kdysi řeklo,
trochu dřív, než chtěl jsem, dychtivě spolklo peklo.

Vystavil jsem slunci slova uvyklá jen šeru,
i situace, kdy se sám se sebou peru.
S verši uvyklými pobývat jen mezi svými
mi v blescích pozornosti docházejí rýmy.

Noc stoupá vzhůru, zatímco den se krčí u dna,
rozpaků plný vak a studu plná studna;
jak dobří holubi se některá přání vrací
a u vyvrácených veřejí je loví paparazzi.

Dnes přijdou lidé z firmy, kteří přesně změří
zbytky vyražených pancéřových dveří,
nasadí pak do nich pěkně na míru
nové lehké dveře z hedvábného papíru.

Skrytý jenom jemným průsvitným paravánem
přebírám zbytky snů a brodím se novým ránem.

Skutečnost balancuje na hranici kýče:
Je to jen tvá dlaň, do které vtisknu klíče.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.