pátek 1. prosince 2023

Tanka vodohrátková

 

 Jeux d'eau 

 

Své vodní víle

vplétám své šťastné chvíle

do vlasů řeky.

Smím trylky peřejí

dnes zahrát černobíle?



 

Tanka: Japonská básnická forma, pětiverší se standardním slabičným schématem  5-7-5-7-7. Hmmm, zase jsem to o slabiku nedodržel; forma by šla snadno napravit při úplném zachování obsahu, ale už to pak rytmicky není ono, tak jsem odolal :-).

Jeux d´eau: "Vodní hry" či "hrátky", vodní prvky (nejrůznější kaskády, fontány, vodotrysky, kanály či bazény), které se staly už v 16. století součástí zahradní architektury. Klavírní skladbu Jeux d´eau od Maurice Ravela jsme tu dokonce už před 14 měsíci měli - hned jako první ukázku v podání vynikající argentinské klavíristky Marthy Argerich v článku Martha Argerich - první dáma světového klavíru. 



 

13 komentářů:

  1. Stačí obrátit tok o 90 st a vznikne ještě větší zajímavost. Představivosti se meze nekladou a já vidím i ženu v lázni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I dve zeny v lazni vedle sebe
      ..fantazie uleta na lehce lechtivych kridlech....

      Vymazat
    2. Až jsem se trochu styděl, co jsem tam všechno viděl :-).

      Vymazat
  2. Černobílé nálady
    těší všechny najády.

    OdpovědětVymazat
  3. Ovšem ta představa toho, jak vplétáš svoje šťastné chvíle do řeky a tím ji měníš - stejně jako ona mění tebe tím, že tě pořád inspiruje... ta mi teď nejspíš nějakou dobu zůstane :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdoví, Berounka si možná jen posteskne: "Ach jo, už je tu zase ten, co mě furt jenom cuchá" :-).

      Vymazat
  4. ... fotografie sedí k textu a text fotografii. Vodní symbióza v textu a obraze :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Jenom text" i "jenom fotka" se mi zdály málo, tak jsem to zkusil zkombinovat :-).

      Vymazat
  5. Slabika sem, slabika tam, na to laikům (jako mně) nesejde.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám tu i přísné a kritické odborníky. Aspoň tedy doufám :-).

      Vymazat
  6. Čím méně detailů, tím víc fantazie. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.