Přemýšlel jsem, co zveřejnit jako poslední článek roku 2023. Péefko (dokonce dvě najednou) jsme tu už měli, fotoreportáž z předvánoční procházky po Malé Straně a Hradčanech taky, tak mě nenapadlo nic lepšího než vzít si opět po nějaké době na pomoc svůj zápisník formátu A6 s tvrdými deskami a podívat se na zápisky z končícího roku. Bude to takový rychlý průlet a velmi nesystematický a nereprezentativní výběr podle toho, kam mi právě oko padlo. Že to nakonec dopadlo tak, že článek začíná i končí Vladimírem Renčínem, je oblouk sice mimoděčný, ale možná má vzhledem k aktuální situaci doma i ve světě docela dobré opodstatnění.
Do nového roku vstupte tou správnou nohou a ať je to rok, který za to bude ve všech podstatných ohledech stát. No a budu samozřejmě moc rád, když se budeme na těchto stránkách dál potkávat k - jak doufám - oboustranné potěše :-).
-------------------------------------
Celý život jsem žil velmi střídmě, nekouřil jsem, nepil, a díky tomu jsem se ve zdraví dožil tohoto válečného konfliktu. (kreslený vtip Vladimíra Renčína)
V každém snímku jsou vždy dva lidé: Fotograf a divák. (Ansel Adams, americký fotograf)
Nechte nás, paní učitelko. Probíráme tady bolestnou debatu, pro kterou máme dobré soukromé důvody. (neznámý asi osmiletý chlapeček ve vlaku z Dobřichovic, kterým jela třída na nějaký školní výlet).
Polská tenistka donutila Plíškovou ke 36 nevynuceným chybám. (Branky, body, vteřiny)
Já však po rozluštění neprahnu, protože vím, že ať prahnu, jak prahnu, ničeho se nedoprahnu. (Jiří Suchý, Klaun si povídá s Bohem)
My starší jsme vám mladším dobrým příkladem, protože na ten špatný se už nezmůžeme. (Bolek Polívka při předávání českých lvů).
Nemůžeme změnit svět, ale můžeme se starat o jednu studánku. (Petr Motýl, Každý svojí rybičkou)
Není žádné možnosti, jak a kam utéct před studem a hanbou, jež provázejí každé vytváření uměleckého díla jako harpyje. (Egon Bondy, Sklepní práce)
Člověk zapomíná a myslí, že odpouští. (Jan Schmid cituje F.X.Šaldu)
Občas se naštěstí třetí směje, i když se dva neperou.
Jsou lidé tak pokojní, že i před půvabem obrazu zůstanou klidní a spořádaní jako knedlíky. (Josef Mánes, skicář z roku 1869)
Bůh je tam, kam ho člověk pustí. (film Hanele)
I když se od sebe jednou vzdálíme tak, že už k sobě nedosáhneme a naše hlasy se ztratí v dálce, už tkví ve mně. Zaúpí-li někdy v bolesti nebo úzkosti, zaslechnu ji, ať budu kdekoli. (Ivan Klíma, Láska a smetí)