Stránky

pondělí 10. dubna 2023

Hříšná tanka

Je pro mě neodolatelným a pro ostatní asi jen těžko pochopitelným pokušením, když na tomto blogu jednou za čas nevyjdou v neděli Nedělní miniglosy, publikovat nějaký článek mimořádně v pondělí, i kdyby to mělo být na poslední chvíli, jakože je :-). Na řadu tedy přichází text, který jsem měl původně připravený na sobotu, ale předběhla ho Velikonoční fotka na poslední chvíli udělaná během neplánovaného výletu do Českého lesa, která se lépe hodila k Velikonočním svátkům.  

Dnes tedy přichází na řadu Hříšná tanka, tedy cosi jako "rozšířené haiku" v klasické japonské slabičné struktuře 5-7-5-7-7. Bohužel, jako obyčejně jsem ho nedodržel stoprocentně, jedna slabika ve třetím verši přebývá, ale snad mi to odpustíte. Myslím, že tahle vykolejenost z tradicemi určeného rytmu je následkem skutečnosti, že můj vlak, kterým jsem cestoval v sobotu do Staňkova a měl původně dojet až do Mnichova, skončil mimořádně už v Plzni, takže jsem tanku místo v plyši pohodlných expresních sedadel psal na ledově profukujícím nástupišti věčně rozestavěného plzeňského nádraží. Co je proti tomu jedna slabika...

 

Hříšná tanka

Život je milý:

Kdybychom nehřešili,

Bůh by byl bez práce,

leč z našich hříchů, zdá se,

mu docházejí síly.

 

18 komentářů:

  1. Není to špatné. A když jsi hřešil, tedy tvořil, na vidrholci plzeňského nádraží není se čemu divit, že všechno není tak akorát. Lepší, když trochu vykolejila básnička, než kdyby ti vykolejil vlak. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Něco asi někde vykolejilo, když se už v první stanici skončil narvaný mezinárodní expres, který hodinu před tím vyjel bez jakéhokoli varování. To od přepravce nebyla jen jedna slabika navíc :-).

      Vymazat
  2. Lezarts

    Ó, jak přesně vystižené!
    Hluboce smekám před autorem😌

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen raději nechte na hlavě, venku aprílově fouká. Ale děkuji :-).

      Vymazat
  3. No my jsme na plzenskem nadrazi prestupovali planovane, pul hodiny na prestup, ale ta jeho "rozkotanost" to je docela sila...Lepsi tanku nez kdyby prijely tanky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na tu hodinu a čtvrt čekání uchýlil na mrazivé nástupiště, kam si cizinci s kufry netroufli :-).

      Vymazat
  4. Moc hezké! A plzeňské nádraží je už zase rozestavěné? Inu, i v dnešním proměnlivém světě existují ještě pořád nějaké skálopevné jistoty :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlaky už mají kudy jezdit, ale lidé ještě nemají kudy chodit :-).

      Vymazat
  5. Lepší než tanka je tatanka, nejlíp celé stádo.
    Nebo dobře zaříznutá tanga.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyberu si tedy ta tanga. Kdyby něco, dají se snadno schovat do dlaně, na rozdíl od dobře zaříznutého stáda :-).

      Vymazat
  6. Moc pěkné!

    Ale to cestování vlakem začíná být čím dál tím větší adrenalin, jak tak poslední dobou sleduji :-)

    nominek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem tedy zvyklý na leccos, ale aby byl zčistajasna vyklizen celý mezinárodní rychlík a cestující byli ponecháni osudu s tím, ať se nějak vecpou do příštího narvaného vlaku, pokud pojede, to už zavání spíš Afrikou :-).

      Vymazat
  7. Má to těžký, Pánbůch, počet prodaných odpustků se v letošním se výrazně propadl.
    Může za to fialová drahota, inflace, dezoláti a krize středního věku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odpustky prej podraží. Sdílejte rychle, než to smažou...

      Vymazat
  8. Vlídná česká nástupiště, hlazená severákem, to je ta pravá inspirace! Hlavně, že vás neodvezli až do toho Mnichova v Západním Německu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, dodnes z toho uhlazeného nástupiště kašlu :-).

      Vymazat
  9. Bůh to s hříšníky má těžké, dře jako Stachanovci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I sám mocný Alexej Grigorjevič by měl problém se s takovou porcí práce vypořádat :-).

      Vymazat

Děkuji za váš komentář a těším se zase brzy na shledanou.